Súlytalanság a Föld légkörében! – olvasható a HUNOR - Magyar Űrhajós Program közösségi felületén, ahol egyúttal látványos képeket is közöltek a súlytalanság kiképzésről.

A bejegyzésben azt is tudatták, miként zajlik maga a kiképzés ezen része is:
A Zero-G repülések lehetővé teszik, hogy megtapasztaljuk a súlytalanságot anélkül, hogy elhagynánk a Föld légkörét
– írták a bejegyzésben.
Így történik a „varázslat”
Az űrben tartós állapotként fellépő súlytalanságot egy precízen számított parabolarepülési manőver során lehet megvalósítani. A repülés során az utasokat váltakozó gyorsulási erőhatások érik:
- Az első, emelkedési fázis során a pilóták a repülőgép orrát 45-50 fokos szögben az égnek szegezik. Eközben közel 2G-s terhelés éri az utasokat, így ebben a szakaszban a test közel kétszer olyan nehéznek érződik, mint egyébként.
- A meredek emelkedés után a pilóták enyhén előredöntik a repülőgép orrát, és csökkentik a hajtómű teljesítményét. A gép lendületből továbbhalad az ívelt pályán. A 20-30 másodpercig tartó, lebegéssel járó súlytalanság a parabola pálya mentén valósul meg, amikor a gép mozgását kizárólag a gravitáció befolyásolja. Ez a második fázis.
- A gép a parabolaív csúcsát elhagyva gyorsulva zuhan, majd a pilóták egy ponton vízszintesre húzzák fel az orrát. Ez a harmadik fázis, ekkor az utasokra ismét körülbelül 2G-s terhelés hat, és ez addig tart, amíg a repülő nem kerül teljesen vízszintesbe
– olvasható az összegzésben.

Hozzátették: Ezt a háromfázisos manővert egyetlen repülés során többször is megismétlik, így az utasok többször is megtapasztalhatják a súlytalanságot – zárult a bejegyzés.
További, a kiképzésen készült felvételek ide kattintva, az eredeti bejegyzésben elérhetők.