Körvonalazódott a TikTok „sötét oldala”, ugyanis a drogterjesztőknek sikerült kijátszaniuk a platform irányelveit és szabályait – hívta fel a figyelmet a Drogkutató Intézet (DKI). Mint ismertették, emojikkal, kódolt szavakkal, és ezáltal akár kiskorúaknak is népszerűsíthetik a különféle kábítószereket. A TikTok algoritmusa, amely a korábban megtekintett, kedvelt videókat dobja fel a felhasználónak, lehetőséget ad arra is, hogy a fiatalok aktívan keressenek videókat hashtagek és azonos tartalmak alapján.
Az ellenőrzésre használt automatizált mesterséges intelligencia nem veszi észre a káros tartalmakat, a fiatalok pedig gyorsan megtanulják a hashtageket és azt is, hogy miként kommunikáljanak a terjesztőkkel.

Hashtagek, amelyek droghasználatra utalnak vagy azt normalizálják:
- #dr00gtiktok – direkt kódolt forma
- #xans, #bars – Xanax
- #plug – terjesztő
- #lean – kodein tartalmú „nyugtató koktél”
- #HHC, #delta8, #3MMC – dizájnerdrogok
Manipulatív videók
A videós tartalmaknak különféle típusai vannak, a leggyakoribbak a felhasználói videók, amiben megmutatják, hogyan viselkednek egy adott drog hatása alatt, például: „ilyen vagyok három tabletta után” vagy „így viselkedtem egy füves cigaretta után”. A második típus a szintén sokszor előforduló „DM for price” leírású videók, amelyek azt kérik, hogy „írj privát üzenetet az ár miatt”. A harmadik legnépszerűbb tartalomtípus egy használati útmutató, amelyben elmondják, hogyan kell bizonyos típusú kábítószereket szedni és mire lehet számítani az első használat után.
Ezek a tartalmak sokszor trendi zenékkel, vizuálisan vonzó effektekkel készülnek, hogy a célcsoport minél könnyebben azonosuljon velük. Legfőbb veszélyük, hogy a fiatalok gyorsan és könnyen fogyasztják őket, és nem érzékelik a kockázatot, mert ezek a videók sokszor viccesnek és lazának tűnnek.
Néhány esetben többmilliós nézettségük van, ami azt mutatja, hogy a platformon keresztül gyorsan terjed a minta.
Így zajlik a drogbeszerzés
A vásárlás menete már nem a TikTokon történik, arra a díler már javasol egy másik platformot, egy olyat, ahol a beszélgetés, levelezés nem lenyomozható, „eltűnő üzenetekben” zajlik. A folyamat folytatódhat Snapchaten, Signalon, Telegramon, de akár már a META platformjain is (Messenger, Instagram) van lehetőség titkosított üzenetváltásra, amely 24 óra múlva eltűnik, törlődik.
A rendelésben egy „menüt” kell a terjesztőnek elküldeni, ami étel-házhozszállítással hasonlatos: a menüből a vásárló fiatal kiválasztja, mire és milyen mennyiségben van szüksége, és ezt emojikkal, rövidítésekkel elküldi.
A fizetés vagy készpénzben történik átadáskor, vagy Revoluton, esetleg kriptovalutában. Budapesten a „házhoz szállítás” a leggyakoribb: a vásárló megadja a címét, és a futár rövid időn belül kiszállítja neki a kért kábítószereket. Nyilvános találkozások és átadási pontok is lehetségesek, utóbbi csak előre fizetés esetében – fedte fel a DKI.