Áron alul, Bajnai Gordonék segítségével kampányol a kormány ellen a Momentum

Áron alul, a balliberális hátország segítségével kampányol a kormány ellen a Momentum Mozgalom. A párt ezúttal feltehetően állami pénzből egy olyan kampányba kezdett, amely már látványosan a Tisza Pártot segíti.

2025. 08. 19. 13:33
Fotó: Ladóczki Balázs
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Áron alul, két szerződésben alig több mint ötmillió forintért kapott összesen 75 plakáthelyet a Momentum Mozgalom egy Bajnai Gordon köreihez köthető cégtől. Vagyis egyetlen plakát legyártásáért és a hely bérléséért a párt kicsit több mint 60 ezer forintot fizet, miközben a többi reklámfelületet bérbe adó cég ennek sokszorosát kéri el egy óriásplakát-felület havi díjaként.

Mint arról lapunk már beszámolt, a Momentum Mozgalom óriásplakátokat helyezett ki országszerte egy, a kormányváltás rajtad múlik elnevezésű kampány részeként. A részletekről a liberális párt nem volt túl bőbeszédű, korábbi érdeklődésünkre, hogy mindez mennyibe került a pártnak, annyit válaszoltak, „a törvényben előírtaknak megfelelően a szükséges dokumentumokat megküldtük a Kormányhivatalnak, amelyeket weboldalukon közzé fogunk tenni”. 

A szerződés ugyanakkor megerősíti azt a feltételezést, hogy a párt korábban a magyar titkosszolgálat által feltárt amerikai milliárdokból folytathatott tiltott pártfinanszírozásnak és pénzmosásnak is minősülő óriásplakát-kampányt. 

Az Action for Democracy nevű fedőszervtől a balliberális ellenzékhez köthető szervezetekhez és cégekhez érkezett több mint négymilliárd forintból ugyanis a Bajnai Gordon volt miniszterelnök és az egykori titkosszolgálati miniszteréhez köthető DatAdat-cégcsoporton keresztül a többi között a FelitunoMedia Kft. is kapott pénzt. Ennek a cégnek az ügyvezetője pedig nem más, mint Sárándy Rajmund, a 2021 őszén alapított Street Fluence Kft. ügyvezetője. 

Azé a cégé, amelyik most a Momentum óriásplakát-kampányát is szervezi, méghozzá a piaci ár töredékéért. 

A Momentum 2022-es választási kampánykiadásairól közzétett beszámolója szerint egyébként a párt mintegy 99 millió forintot költött reklámtevékenységre, ám a Street Fluence Kft.-vel kötött év eleji szerződés csak részben esett a hivatalos kampányidőszakra.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Ladóczki Balázs)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.