Mindez nagyon ígéretesen hangzott, ráadásul a Google szempontjából logikus döntésnek is tűnt egy ilyen szolgáltatás elindítása. A hagyományos konzoliparba beszállni ezen a ponton már szinte felesleges a Microsoft / Sony / Nintendo hármas mellé, főleg egy internetes óriáscég számára, ahol rendelkezésre áll világszerte az infrastruktúra a játékok online közvetítéséhez.
Ráadásul első ránézésre megfelelő lépéseket is tett a Google a siker felé. A Stadia vezetésére felkérték Phil Harrisont, az Xbox egykori főnökét, és egy külön játékfejlesztői részleget Jade Raymond vezetésével, aki korábban a Ubisoft egyik fejeseként olyan címek felett bábáskodott, mint az Assassin's Creed. A recept viszonylag egyszerűnek tűnt: a Google megpróbál minél több nagy kiadót a Stadia mellé állítani, hogy az egyébként PC-re és konzolokra megjelenő játékok jöjjenek az ő platformjára is, mellé pedig saját fejlesztésű exkluzív játékokkal igyekszik erősíteni a platform pozícióját.

A tervek lehet, hogy jók voltak, de a megvalósítás csak részlegesen sikerült. Minden hasonló játékstreamelős platform rákfenéje alapvetően a késleltetés. Míg mondjuk egy Netflix esetében ez nem igazán számít, addig egy videójátékos szolgáltatásnál nagyon is, hiszen a felhasználó irányítja az eseményeket, és rendkívül zavaró, ha nagy késlekedés van aközött, hogy lenyomunk egy gombot, és aközött, amíg annak az eredményét látjuk a képernyőn.
Ezt a tapasztalatok alapján a Google jól megoldotta, mint ahogy egyébként a Stadia mögé pakolt hardveres erőforrásokkal sem volt probléma, a játékok szuper grafikával, szaggatásmentesen futottak. persze, ennek a megfelelő élvezetéhez azért mégiscsak szükséges egy izmos internetkapcsolat, de ezt nem lehet elkerülni, sajnos.
A problémák láthatóan máshol jelentkeztek. Egyrészt sokan úgy gondolták, hogy a Stadia lehet a „videojátékok Netflixe”, ez azonban az alapvető üzleti modell miatt egyáltalán nem lehetett így. Ennek a legfontosabb oka, hogy a havi előfizetési díj mellé minden egyes játékot külön-külön meg kellett vásárolni, ráadásul teljes áron – tehát pont annyiért, mintha a boltba besétálva azt dobozosan vettük volna meg egy konzolra.