Minden negyedik vállalat legalább egymillió dolláros kárt szenvedett a kiberbűnözés miatt

Az elmúlt három évben világszerte a vállalatok negyedének okozott legalább egymillió dolláros kárt a kiberbűnözés – közölte a PwC pénteken az MTI-vel.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2022. 12. 23. 11:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A tanácsadó cég felmérése szerint a cégvezetők leginkább az ellátási láncokat féltik a kibertámadásoktól. Kilencven százalékuk nem is biztos abban, hogy a vállalata képes lenne ellenállni egy ilyen beavatkozásnak. Ennek ellenére a közlemény szerint nem védekeznek eléggé, alig 38 százalék csökkentette például a kritikus helyzetek, a távmunka és a hibrid munkavégzés kockázatait. Ennél is kisebb, 30-35 százalék körüli arányban ruháztak be felhőalapú technológiák gyorsított bevezetésébe, IoT-rendszerekbe (internethez kapcsolódó intelligens eszközök hálózata), ellátási láncok digitalizációjába – írták.

Hozzátették ugyanakkor, hogy a kilátások a visszajelzések alapján kedvezőbbek, hiszen a megkérdezettek 52 százaléka tervez kiberbiztonsági fejlesztéseket jövőre. A veszély PwC szerint egyre komolyabb, hiszen a világhálóról érkező támadások miatt a cégek ügyfeleket és adatokat veszíthetnek, sérülhet a jó hírnevük is. A digitális átalakulás új megoldásokat tesz szükségessé, és aki meg akar felelni a kihívásoknak, kockázatkezelési stratégiákat és vészhelyzeti terveket is készítenie kell – olvasható a közleményben.

A PwC Global Digital Trust Insights felméréséhez világszerte csaknem 3600 nagyvállalati vezetőt kérdeztek meg júliusban és augusztusban. A visszajelzésekből készült részletes közleményt a társaság honlapján tették közzé angolul.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Unsplash)

 

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.