Csupán a magyarok fele tudja, mi történik a szelektív hulladékkal

Az európaiak elsősorban inkább a vállalatoktól várnak megoldást a környezetvédelem problémáira.

Forrás: Vg.hu2022. 06. 13. 11:37
null
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Második éve tér vissza az Every Can Counts On The Go újrahasznosítási kampánya, amely idén már Brazíliát és Kolumbiát is bevonta az alumíniumdobozok újrahasznosítását népszerűsítő programjába – olvasható a VG-n.

Június 4. és 6. között több mint 100 újrahasznosítási nagykövet járta be az európai parkokat, városokat és strandokat Európa-szerte, így Magyarországon is.

A kampány fő üzenete, hogy az italosdobozok örökké újrahasznosíthatók. Közösségünk a szemlélet megváltoztatására ösztönöz és segít elérni a 100 százalékos aludoboz-újrahasznosítást Európában és azon túl. Ezt az ambiciózus célt azonban csak akkor lehet elérni, ha a fogyasztók, a márkák, a rendezvényszervezők és a helyi közösségek is összefognak annak érdekében, hogy minden italosdobozt újrahasznosítsanak és együtt építsünk egy fenntarthatóbb bolygót

– mondta David Van Heuverswyn, az Every Can Counts Europe igazgatója.

A LUCID közvélemény-kutató ügynökség által 14 európai országban – köztük hazánkban is – az Every Can Counts közreműködésével végzett felmérésből kiderül, hogy

az európai polgárok 91 százaléka többet szeretne tenni a környezetvédelem érdekében, ám az egyéni felelősségvállaláson túl elsősorban inkább a vállalatoktól várnak erre megoldást.

Fotó: Felszeghy Áron/VG

A megkérdezettek 87 százaléka (Magyarországon 91 százaléka) szerint a gazdasági társaságoknak csak végtelenül újrahasznosítható csomagolást kellene használniuk. Közel kétharmaduk egyetértett azzal, hogy a környezet védelme érdekében elsősorban a hulladék mennyiségének csökkentésével, a szelektív gyűjtésével és az egyéni újrahasznosítás ösztönzésével tehetünk a legtöbbet. Ugyanakkor a válaszadók szükségesnek tartják az olyan állami szabályozást, amely visszatartja a vállalatokat a környezetkárosító anyagok, valamint a nehezen vagy egyáltalán nem újrahasznosítható termékek előállításától.

A megkérdezett magyarok csupán közel fele van tisztában azzal, hogy mi is történik a szelektíven gyűjtött hulladékkal, hova kerül, továbbá azzal a ténnyel, hogy az újrahasznosított anyagnak pénzügyi értéke van.

A VG beszámolójából az is kiderül, hogy a kutatás eredményei szerint honfitársaink 41 százaléka gyűjti külön az italosdobozokat rendszeresen, ha otthon tartózkodik, ám csak 26 százalékuk helyezi az italosdobozokat szelektív kukába a munkahelyén és 22 százaléka akkor, ha útközben van.

Részben ezért is szeretnének a válaszadók jobb újrahasznosítási infrastruktúrát: a megkérdezettek szerint több szelektív hulladékgyűjtőre lenne szükség a közterületeken, valamint a többség támogatja a betétdíjas visszaváltási rendszerek bevezetését, és azt is, hogy országuk csak 100 százalékban újrahasznosítható csomagolást használjon.

Az alumínium italosdobozok örökké újrahasznosíthatók. Ezt az üzenetet szeretnénk eljuttatni a fogyasztókhoz a fenti kezdeményezéssel is

– fogalmazott Vida Péter, a Minden Doboz Visszajár magyarországi képviselője.

A teljes cikk ITT olvasható el.

Borítókép: illusztráció (Fotó: Unsplash)

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.