Egységesíti üzemeit a német óriás

A német Volkswagen-csoport japán mintára egységesíti üzemeit és a gyártási folyamatokat.

TK
2012. 02. 22. 18:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az uniformizált üzemek révén rugalmasabban lehet alkalmazkodni a piachoz, könnyebb átállni egyik modell gyártásáról a másikéra, és lerövidül az új modellek piaci bevezetése. A meglévő üzemek átalakítása költséges, de hosszabb távon azért is megéri, mert az újabb gyárak építése már olcsóbban megoldható, a beruházási igény 20 százalékkal csökkenthető – mondta a Handelsblatt című német üzleti lapnak Hubert Waltl, a VW-csoport gyártási igazgatója.

Az üzemek és a gyártási folyamatok harmonizálását már az év első felében elkezdik. Az első körben három németországi összeszerelő üzemet alakítanak át. Az ingolstadti Audi-gyárat, valamint a wolfsburgi és a zwickaui Volkswagen-üzemet követően az év vége felé a spanyolországi Martonelli következik – ahol Seatokat gyártanak –, majd a csehországi Mladá Boleslavban működő Škoda-üzem. 2018-ra a VW jelenleg 62 üzemből álló autógyár-hálózatában mindenütt azonos rendszerben zajlik majd a termelés.

A koncepciót a Toyota alkalmazta először. A VW konszern az értékesített gépkocsik száma alapján már megelőzte a korábbi világelső japán társaságot, most pedig átveszi termelésszervezési újítását. A német csoport azonban egy lépéssel előbbre jár a Handelsblatt szerint, mert már egy évtizede alkalmazza az úgynevezett modulárisplatform-eljárást, amelynek révén azonos alapra számos különböző modellt lehet építeni. Így például a moduláris hosszmotoros platformra – Modularer Längsbaukasten, MLB – hat különböző Audi-típust fejlesztettek, és egy Bentleynek is ez az az alapja.

A gyárak uniformizálásával együtt egy új platformot is bevezetnek. Ez a moduláris keresztmotoros platform – Modularer Querbaukasten, MQB –, amely csaknem valamennyi új kompakt modell alapja lesz. Az első az új Audi A3, amely nyáron jelenik meg a piacon, majd az új Volkswagen Golf következik. Összesen 220 fajta kocsit gyártanak majd az MQB-ra.

Kísérleteznek a márkák közti szorosabb integrációval is, és ebben kulcsszerepe lesz a csoport pozsonyi gyárának. Ott végzik az úgynevezett Colorado-projektet, amelynek eredménye három terepjáró – a Volkswagen Touareg, az Audi Q7 és a Porsche Cayenne –, amelyek azonos műszaki alapra épülnek és ugyanabban a gyárban készülnek. Az újabb modellek közül ugyancsak közös platformon, és szintén Pozsonyban készül majd a 2013-ban megjelenő Porsche Macan és az Audi Q5 kompakt terepjáró, és számos elemében azonos az új Audi Q3 és a Volkswagen Tiguan is. A kisautók szegmensében ugyancsak Pozsony a fellegvár, a szlovák fővárosban gyártják az úgynevezett New Small Family sorozatot, amelynek műszakilag csaknem teljesen azonos tagjai a Volkswagen Up, a Seat Mii és a Škoda Citigo – írta a Handelsblatt.

A VW-csoporthoz a névadó Volkswagen márka mellett az Audi, a Seat, a Škoda, a Bentley, a Bugatti és a Lamborghini tartozik, valamint a VW haszongépjárműveket gyártó részlege, illetve a Scania. A cég dolgozik a Porsche integrálásán, és sokáig arra is törekedett, hogy beillessze a csoportba a Suzukit, tavaly azonban megromlott a kapcsolat, és a japán cég szakított a német partnerrel.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.