Ha a bíróság engedélyezte volna a légi irányítóknak a munkabeszüntetést, szerda hajnalban teljesen leállt volna a világ egyik legforgalmasabb légikikötője.
A bíróság határozata szerint a légi irányítók által beharangozott hatórás sztrájk „aránytalanul” nagy hatással lett volna a repülőtér működésére ahhoz képest, hogy csak a sztrájkoló kollégák iránti szolidaritásból került volna rá sor.
Nem tudni, hogy a légi irányítók szakszervezete megfellebbezi-e a bírósági döntést, mindenesetre szerda hajnalban a légi irányítók nem szüntethetik be a munkát.
A légi irányítók szerdán reggel 5 órától délelőtt 11 óráig kívántak sztrájkolni, hogy kifejezzék szolidaritásukat a kollégákkal – közölt a GdF szakszervezet. A munkabeszüntetés miatt csaknem 400 járat maradhatott volna ki, ez a frankfurti nemzetközi repülőtér napi forgalmának nagyjából az egyharmada.
A reptér-üzemeltető Fraport, a Lufthansa légitársaság és a légi irányítást felügyelő állami szervezet (DFS) ezért jogi úton próbálta megakadályozni a légi irányítók sztrájkját.
A GdF azt a mintegy 200 dolgozót képviseli a több mint 70 ezer embert foglalkoztató repülőtéren, akik a leszálló gépeket a kijelölt terminálhoz, a felszállásra készülő repülőket pedig a kifutópályához kalauzolják, illetve ezt a munkát az irányítótoronyból összehangolják, vagy pedig a gépek földi mozgásának tervezésével foglalkoznak a repülőtér úgynevezett közlekedési központjában. A fizetés mindhárom munkakörben viszonylag alacsony, legalábbis elmarad az igen speciális szaktudást igénylő többi repülőtéri közlekedésszervezői és irányítói munkáért járó javadalmazástól. Az első munkakörben – a repülőtéri „révkalauzok” csoportjában -– például az éves fizetés 53 ezer és 69 ezer euró között (15,4–20 millió forint) mozog. A GdF 79 600 és 86 700 euró közötti éves fizetést követel, a munkaadó ezt túlzásnak tartja.
A vitából fakadó sztrájk megszakításokkal ugyan, de már másfél hete tart. A GdF tagjai legutóbb hétfő reggel szüntették be a munkát, emiatt törölni kellett minden kilencedik járatot, összesen csaknem 150-et.