Nem sztrájkolhatnak a légi irányítók

Nem engedélyezte a frankfurti munkaügyi bíróság, hogy a frankfurti repülőtér légiforgalmi irányítói is csatlakozzanak a repülőgépeket a földön kalauzoló személyzet munkabeszüntetéséhez.

TK
2012. 02. 28. 22:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ha a bíróság engedélyezte volna a légi irányítóknak a munkabeszüntetést, szerda hajnalban teljesen leállt volna a világ egyik legforgalmasabb légikikötője.

A bíróság határozata szerint a légi irányítók által beharangozott hatórás sztrájk „aránytalanul” nagy hatással lett volna a repülőtér működésére ahhoz képest, hogy csak a sztrájkoló kollégák iránti szolidaritásból került volna rá sor.

Nem tudni, hogy a légi irányítók szakszervezete megfellebbezi-e a bírósági döntést, mindenesetre szerda hajnalban a légi irányítók nem szüntethetik be a munkát.

A légi irányítók szerdán reggel 5 órától délelőtt 11 óráig kívántak sztrájkolni, hogy kifejezzék szolidaritásukat a kollégákkal – közölt a GdF szakszervezet. A munkabeszüntetés miatt csaknem 400 járat maradhatott volna ki, ez a frankfurti nemzetközi repülőtér napi forgalmának nagyjából az egyharmada.

A reptér-üzemeltető Fraport, a Lufthansa légitársaság és a légi irányítást felügyelő állami szervezet (DFS) ezért jogi úton próbálta megakadályozni a légi irányítók sztrájkját.

A GdF azt a mintegy 200 dolgozót képviseli a több mint 70 ezer embert foglalkoztató repülőtéren, akik a leszálló gépeket a kijelölt terminálhoz, a felszállásra készülő repülőket pedig a kifutópályához kalauzolják, illetve ezt a munkát az irányítótoronyból összehangolják, vagy pedig a gépek földi mozgásának tervezésével foglalkoznak a repülőtér úgynevezett közlekedési központjában. A fizetés mindhárom munkakörben viszonylag alacsony, legalábbis elmarad az igen speciális szaktudást igénylő többi repülőtéri közlekedésszervezői és irányítói munkáért járó javadalmazástól. Az első munkakörben – a repülőtéri „révkalauzok” csoportjában -– például az éves fizetés 53 ezer és 69 ezer euró között (15,4–20 millió forint) mozog. A GdF 79 600 és 86 700 euró közötti éves fizetést követel, a munkaadó ezt túlzásnak tartja.

A vitából fakadó sztrájk megszakításokkal ugyan, de már másfél hete tart. A GdF tagjai legutóbb hétfő reggel szüntették be a munkát, emiatt törölni kellett minden kilencedik járatot, összesen csaknem 150-et.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.