Inkább otthoniakkal tölti el a nyolc órát a magyar munkaerő

A magyar foglalkoztatottak 14 százaléka áll rendszeres kapcsolatban más országok dolgozóival – derül ki az Ipsos kutatásából.

PR
2012. 05. 16. 21:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Ipsos Zrt. legfrissebb, a Reuters megbízásából készített felmérésébe 26 ország, köztük Magyarország munkavállalóit vonta be a felmérésbe. Arra az eredményre jutottak, hogy a más országbeliekkel együttműködő magyar dolgozók fele kommunikál angol nyelven, 20 százaléka németül, 16 százaléknyian anyanyelvükön értetik meg magukat. Ez utóbbi az Ipsos szerint minden bizonnyal a környező országokban működő cégek képviselőivel lehet sikeres kapcsolattartási forma.

Leginkább az indiai, a szingapúri és a szaúd-arábiaikra jellemző (59, 55, illetve 50 százalékukra), hogy munkájuk során más nemzetbeliekkel is kapcsolatba kerülnek. A nemzetközi munkavégzés legkevésbé a japánok körében elterjedt, mindössze 9 százalékuk teremt kapcsolatot külföldiekkel.

Az orosz, a lengyel és a magyar munkaerő is inkább otthoniakkal tölti el a 8 órát, 14-14 százalékuknak szükséges együttműködnie idegen ország dolgozóival. Az viszont közös vonása minden országnak, hogy főképpen a diplomások, a magas jövedelműek és a 35 év alattiak részesei a munka nemzetközi világának.

Azok közül, akik más országok munkavállalóival állnak rendszeres kapcsolatban, tízből heten az angol nyelvet jelölték meg a kommunikáció nyelveként. A magas jövedelemmel rendelkezők, a diplomások körében még az átlagosnál is elterjedtebb üzleti nyelvként az angol: háromnegyedük ezt használja.

Leginkább az észak-amerikaiak (76 százalék) jelezték, hogy angol nyelven – tehát az anyanyelvükön – tartanak szakmai kapcsolatot más nemzetek polgáraival, őket az ázsiai és a csendes-óceáni térség (72 százalék), a Közel-Kelet és Afrika (67 százalék), Európa (63 százalék) és Latin-Amerika (33 százalék) munkavállalói követik.

A spanyol nyelv a második leggyakoribb nemzetközi kapcsolattartási eszköz, de 5 százalékos említési arányával jócskán lemarad az angol mögött. A spanyolt a mandarin (4 százalék) és a francia (3 százalék) követi. Kétszázaléknyian jelölték meg a németet, az arabot, a hindit, az olaszt és az oroszt mint közös üzleti nyelvet.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.