Inkább otthoniakkal tölti el a nyolc órát a magyar munkaerő

A magyar foglalkoztatottak 14 százaléka áll rendszeres kapcsolatban más országok dolgozóival – derül ki az Ipsos kutatásából.

PR
2012. 05. 16. 21:28
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az Ipsos Zrt. legfrissebb, a Reuters megbízásából készített felmérésébe 26 ország, köztük Magyarország munkavállalóit vonta be a felmérésbe. Arra az eredményre jutottak, hogy a más országbeliekkel együttműködő magyar dolgozók fele kommunikál angol nyelven, 20 százaléka németül, 16 százaléknyian anyanyelvükön értetik meg magukat. Ez utóbbi az Ipsos szerint minden bizonnyal a környező országokban működő cégek képviselőivel lehet sikeres kapcsolattartási forma.

Leginkább az indiai, a szingapúri és a szaúd-arábiaikra jellemző (59, 55, illetve 50 százalékukra), hogy munkájuk során más nemzetbeliekkel is kapcsolatba kerülnek. A nemzetközi munkavégzés legkevésbé a japánok körében elterjedt, mindössze 9 százalékuk teremt kapcsolatot külföldiekkel.

Az orosz, a lengyel és a magyar munkaerő is inkább otthoniakkal tölti el a 8 órát, 14-14 százalékuknak szükséges együttműködnie idegen ország dolgozóival. Az viszont közös vonása minden országnak, hogy főképpen a diplomások, a magas jövedelműek és a 35 év alattiak részesei a munka nemzetközi világának.

Azok közül, akik más országok munkavállalóival állnak rendszeres kapcsolatban, tízből heten az angol nyelvet jelölték meg a kommunikáció nyelveként. A magas jövedelemmel rendelkezők, a diplomások körében még az átlagosnál is elterjedtebb üzleti nyelvként az angol: háromnegyedük ezt használja.

Leginkább az észak-amerikaiak (76 százalék) jelezték, hogy angol nyelven – tehát az anyanyelvükön – tartanak szakmai kapcsolatot más nemzetek polgáraival, őket az ázsiai és a csendes-óceáni térség (72 százalék), a Közel-Kelet és Afrika (67 százalék), Európa (63 százalék) és Latin-Amerika (33 százalék) munkavállalói követik.

A spanyol nyelv a második leggyakoribb nemzetközi kapcsolattartási eszköz, de 5 százalékos említési arányával jócskán lemarad az angol mögött. A spanyolt a mandarin (4 százalék) és a francia (3 százalék) követi. Kétszázaléknyian jelölték meg a németet, az arabot, a hindit, az olaszt és az oroszt mint közös üzleti nyelvet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.