Az Ipsos Zrt. legfrissebb, a Reuters megbízásából készített felmérésébe 26 ország, köztük Magyarország munkavállalóit vonta be a felmérésbe. Arra az eredményre jutottak, hogy a más országbeliekkel együttműködő magyar dolgozók fele kommunikál angol nyelven, 20 százaléka németül, 16 százaléknyian anyanyelvükön értetik meg magukat. Ez utóbbi az Ipsos szerint minden bizonnyal a környező országokban működő cégek képviselőivel lehet sikeres kapcsolattartási forma.
Leginkább az indiai, a szingapúri és a szaúd-arábiaikra jellemző (59, 55, illetve 50 százalékukra), hogy munkájuk során más nemzetbeliekkel is kapcsolatba kerülnek. A nemzetközi munkavégzés legkevésbé a japánok körében elterjedt, mindössze 9 százalékuk teremt kapcsolatot külföldiekkel.
Az orosz, a lengyel és a magyar munkaerő is inkább otthoniakkal tölti el a 8 órát, 14-14 százalékuknak szükséges együttműködnie idegen ország dolgozóival. Az viszont közös vonása minden országnak, hogy főképpen a diplomások, a magas jövedelműek és a 35 év alattiak részesei a munka nemzetközi világának.
Azok közül, akik más országok munkavállalóival állnak rendszeres kapcsolatban, tízből heten az angol nyelvet jelölték meg a kommunikáció nyelveként. A magas jövedelemmel rendelkezők, a diplomások körében még az átlagosnál is elterjedtebb üzleti nyelvként az angol: háromnegyedük ezt használja.
Leginkább az észak-amerikaiak (76 százalék) jelezték, hogy angol nyelven – tehát az anyanyelvükön – tartanak szakmai kapcsolatot más nemzetek polgáraival, őket az ázsiai és a csendes-óceáni térség (72 százalék), a Közel-Kelet és Afrika (67 százalék), Európa (63 százalék) és Latin-Amerika (33 százalék) munkavállalói követik.
A spanyol nyelv a második leggyakoribb nemzetközi kapcsolattartási eszköz, de 5 százalékos említési arányával jócskán lemarad az angol mögött. A spanyolt a mandarin (4 százalék) és a francia (3 százalék) követi. Kétszázaléknyian jelölték meg a németet, az arabot, a hindit, az olaszt és az oroszt mint közös üzleti nyelvet.
Szerdán még hűsölhet, aztán visszatér a kánikula
