Az e-útdíj első évét állami szereplők és hazai vállalkozások együttműködése tette sikertörténetté – mondta el Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter abból az alkalomból, hogy a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek éppen egy éve, tavaly július elseje óta fizetnek használatarányos díjat Magyarországon.
A rendszer kiépítésére a 42 milliárdos költségvetési forrásból 36 milliárdot használtak fel. Az idei év első hat hónapjára tervezett 75 milliárd forintos elvárás június 22-én teljesült, a végleges adat meghaladja majd a 79 milliárd forintot is – emelte ki Seszták Miklós. A fuvarozói érdekképviseletek a díjfizetési rendszer további finomhangolását kérik a kormánytól – mondta el a Magyar Nemzet kérdésére Karmos Gábor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének (MKFE) főtitkára. Legfontosabb kérésük az úgynevezett amnesztiarendelet megalkotása. Az új rendelkezés lényege, hogy visszamenőleg kedvező elbírálásban részesüljenek azok a fuvarozók, akik nem akartak bliccelni, de megszegték a díjfizetési szabályokat. A főtitkár példaként elmondta, hogy vannak olyan határkelők, ahol nem lehet viszonylati jegyet vásárolni, ezért a fuvarozóknak az első automatáig jegy nélkül kellett eljutniuk.
Azokat a gépkocsikat, amelyeket ezen a szakaszon ellenőriztek, megbírságolták, noha utólag a teljes szakaszra megváltották a díjat.
A Magyar Nemzet úgy értesült, hogy a kabinet olyannyira hajlik a változtatásra, hogy már a kormány előtt van a rendelet módosítása, amely eltörli a technikai okból megbírságolt fuvarozókra kirótt bírságot.
A teljes cikket a keddi Magyar Nemzetben olvashatja.