A tájékoztatás szerint az utasok elsőként a Budapest–Debrecen–Nyíregyháza-vasútvonalon, aztán a soproni és szombathelyi, később a pécsi, kaposvári és dombóvári, majd a Miskolc–Nyíregyháza ic-vonalon találkozhatnak az új kocsikkal. Az IC+ prototípus kocsikat a MÁV-Start Zrt. szolnoki vasútjármű-javítási telephelye gyártotta, teljes egészében hazai fejlesztésűek.
A járművek légkondicionálóval, elektromos csatlakozókkal, wifivel, kamerákkal, GPS-alapú utastájékoztatási rendszerrel vannak felszerelve. A MÁV-Start IC+ kocsijainak kifejlesztésével hosszú évek után éledt újra Magyarországon a vasúti személyszállító járművek gyártása – hangsúlyozza a közlemény.
A forgalomba helyezés alkalmából tartott ünnepségen Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára elmondta, hogy a két elkészült kocsi a magyar vasút reneszánszát jelképezi. A vasútijármű-gyártás újjáélesztése Magyarország újraiparosításának egyik motorja lehet – tette hozzá.
A kocsikkal október 22-étől találkozhatnak az utasok, a járművek ekkor kezdik utasforgalmi próbafutásukat. Október utolsó hétvégéjén mindkét jármű forgalomba áll, és – ahogy az ilyenkor előírás – 250 ezer kilométeres belföldi utasforgalmi próbaüzemet teljesít. A próbaüzem alatt szerzett tapasztalatokat a várhatóan jövőre induló sorozatgyártás során felhasználja a vasúttársaság.
Az IC+ innovációs fejlesztési projekt összköltsége 1,4 milliárd forint volt, amelyhez 460 millió forint európai uniós támogatási keretösszeget nyert el a vasúttársaság.