A következő években munkához juthat Dunakeszi járműjavítója, ha új partnerével, a Stadlerrel sikeresen pályáznak az állami vasúti járműbeszerzési tendereken. Erre a segítségre rá is szorul az egykori MÁV-bázis, amelynek többségi része tavaly került vissza állami tulajdonba. A CAF-villamosok spanyol gyártójával született ugyan egy megállapodás járművek teszteléséről és végszereléséről, de abból egyelőre nem lett semmi.
Dunakeszin most abban bíznak, hogy a magyarországi gyártói és javítói kapacitásokkal rendelkező Stadler, amely eddig összesen 102 Flirt motorvonat leszállítására kapott megrendelést a MÁV-tól, a siker reményében pályázhat további vasúti járművek gyártására. A Stadler számára azért lehet vonzó az együttműködés, mert a gyártó jelenleg nem épített ki végösszeszerelő kapacitást szolnoki gyárában. Korábban tervezték ugyan, de a svájci központú társaság úgy ítélte meg, hogy nagyobb szükségük van az alumíniumkocsitest-gyártási képesség fejlesztésére.
A gyártási együttműködésről született szándéknyilatkozatot Szepessy Tamás, a Dunakeszi Járműjavító Kft. ügyvezetői igazgatója és Dunai Zoltán, a Stadler Rail Csoport országigazgatója írta alá. A gyártási együttműködésben a Stadler tervezéssel és kocsiszekrénygyártással, míg a járműjavító végösszeszereléssel és üzembe helyezéssel kíván részt venni. Hasonló típusú együttműködés akár 60-70 százalékos hazai beszállítói arányt is lehetővé tesz. A két cég közösen kíván pályázni a millenniumi kisföldalatti vasút járműveinek és a HÉV szerelvények szállítására, illetve a MÁV-Start által a közelmúltban bejelentett 50 motorvonat beszerzésére.
A szándéknyilatkozat aláírása nem jelenti konkrét szerződés létrejöttét, de ha megfelelő közbeszerzési eljárást írnak ki, azon közösen indulnak. A nemzetközi piacon a társaságok között már most is megvan az együttműködés, ugyanis a Dunakeszi Járműjavító Kft. és a Stadler jelenleg is együtt dolgozik egy szerződés elnyerésén, amelynek keretében az egyiptomi vasúttársaság részére kívánnak motorvonatokat szállítani.