Prémium kategóriájú személyautó birtoklása a világ gazdagabb országaiban is a jólét és a társadalmi presztízs jele. A vágyott márkajelzésért még akkor is kifizetik a jómódúak az akár százszázalékos felárat, ha tudják, hogy egyes autógyártók – kis túlzással – ugyanazokból az alkatrészekből építik fel a népautót, mint a luxuslimuzint. Az alkatrészgyártók szemével nézve ez csábítóan hangzik: aki a Mercedesnek ad el csavaralátétet, nyilván többet remél érte kapni, mintha a Dacia beszállítója lenne. Ez súlyos tévedés. A nagy német prémiumgyártók kőkeményen alacsonyan tartják a beszállítói árakat, cserébe folyamatos fejlesztést és további ármérséklést várnak el. Nem csoda, hogy a közvetlen – a szakmai nyelvben első körös vagy TIER1-es – beszállítók szinte kizárólag nagy tőkeerejű, nemzetközi alkatrészgyártó cégek, amelyek hosszú évek együttműködése, együtt fejlesztése után nagy bizalmat élveznek. Nem véletlen, hogy mind az Audi, mind a Mercedes hozta magával Németországból a nagy beszállítóit, ezek egy részét fizikailag is a magyarországi üzemeik közvetlen közelébe telepítették. A Suzuki, amely az autógyártók közül legrégebben van jelen hazánkban, japán cégként, azért, hogy Európában ne kelljen fizetnie vámot, kezdettől magasabb magyar beszállítói arányt volt kénytelen fenntartani. Jelenleg is a legtöbb magyar kis- és középvállalat termékeit használják fel autóikhoz.
Az elmúlt húsz-huszonöt évben a hazai a járműipar komoly fejlődésen ment át: a szektor a teljes hazai feldolgozóipar 27,4 százalékát teszi ki, és ezzel a magyar gazdaság húzóágazatává vált. Jelenleg több mint 700 vállalat működik itt, amelyek közvetlenül több mint 132 ezer embernek biztosítanak megélhetést. A világ 20 legnagyobb első körös autóipari beszállítójából 15 már Magyarországon is rendelkezik termelőkapacitással.
Ha alfabetikus sorrendben haladunk, az Audi Hungaria Motor Kft. mintegy 650 szériabeszállítóval áll szerződésben, ám ebből a magyar beszállítók aránya tíz százalék körüli. Elsősorban motorokhoz és kisebb mértékben járműépítéshez szállítanak fém és műanyag alkatrészeket, kábeleket. Thomas Faustmann ügyvezető igazgató a közelmúltban tartott éves eredményismertetésen azt mondta, hogy jelenleg 68 magyar tulajdonú társaság évente összesen 2 milliárd forint értékben szállít alkatrészt a cégnek. Az első körös beszállítói jórészt nemzetközileg ismert cégek. A Harman, amely a közelmúltban jelentette be, hogy Pécsett új gyárat épít, fedélzeti elektronikákat, hangrendszereket fejleszt nemcsak az Audinak, de a BMW-nek, a Mercedesnek, a Porschénak és a Land Rovernek is. Az amerikai BorgWarner oroszlányi telephelyén turbófeltöltőket, kuplung- és kipufogó-alkatrészeket gyárt az Audi részére. A Rehau-cégcsoport győri gyárát a város ipari parkjában építette, az üzemben a négykarikás márka több modelljéhez gyártanak lökhárítókat. A cég a harmadik generációs TT és TTS modelljeihez a Hankook felső kategóriás gumiabroncsait veszi igénybe. Az Audi beszállítója a magyar Csaba Metál, amely korszerű alumíniumöntvény házakat gyárt.