Gondot okozhat a Főgáznak a szakértők szerint, hogy a következő egy évben két és fél millió ügyfelet kell átvennie a lakossági piacról kivonuló cégektől. A fogyasztók átadás-átvétele már csak azért sem lesz zökkenőmentes, mert viszonylag rövid idő alatt hozzávetőleg ötmillió óra leolvasását kell hibátlanul végrehajtania az ezzel foglalkozó csekély számú szakembernek. Gondok lehetnek a panaszkezeléssel is. Szakmai berkekben ezért úgy vélik: a lakosság körében hamarosan óriási elégedetlenséget válthat ki az állami gázmonopólium. Az Első Nemzeti Közműszolgáltató Zrt. szakmai irányítása alatt álló Főgáz Zrt. felkészült a Tigáz mintegy 1,2 millió fogyasztójának átvételére – ennyit közölt tegnap a társaság az MTI-vel. A Főgáz arra reagált, hogy a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) tegnap jelentette meg a tendert a Tigáz egyetemes szolgáltatás alá tartozó (lakossági) ügyfeleinek átvételére.
Ezáltal további 1,2 millió ügyfél kerülhet át Főgázhoz, amelynek ezután már mintegy 3,2 millió háztartási ügyfele lesz. Az állami gázcég ügyfélköre jelenleg hétszázezer budapesti kliensből áll.
Úgy tűnik, a nehézségeket az energiahivatal is számításba vette. A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal határozata szerint ugyanis a lakossági gázpiacról kilépő német E.ON jelenlegi fogyasztóit csak 2016. január 1-jétől, az ugyancsak távozó francia GDF Suez ügyfeleit pedig csak 2016. július 1-jétől, vagyis a következő úgynevezett gázév kezdetétől kell ellátnia a Főgáznak. A Tigáz partnereit pedig vélhetően csak ezt követően kell befogadnia az állami gázipari vállalatnak. Egyáltalán nem biztos azonban, hogy ezek a határidők elegendőek lesznek az összes ügyfél átvezetéséhez. Iparági szakértők szerint ugyanis a Főgáz megközelítőleg 700 ezer ügyfélre optimalizált ügyfélszolgálati rendszere sincs felkészülve a hamarosan beinduló panaszáradat kezelésre. Ráadásul viszonylag rövid idő alatt kell óriási mennyiségű, hozzávetőleg ötmillió óra leolvasását végrehajtania az ezzel foglalkozó csekély számú szakembernek.