A gyors szigorításokra azért van szükség, mert egyre több a megkárosított vásárló. Míg 2010-ben még 228, tavaly már 780 írásos panasz érkezett a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatósághoz a megtévesztő termékbemutatók miatt. A beadványok jelentős része arról szól, hogy az érintett szervező cégek eltűntek, a fogyasztók nem tudtak élni azzal a jogukkal, hogy két héten belül visszaadják a vásárolt árut – mondta a KDNP alelnöke.
Rétvári Bence pártja a csaló termékbemutatók visszaszorítását célzó módosító javaslatát tegnap nyújtotta be az Országgyűlésnek, ez három törvényt érint. A politikus elmondta, a módosításokat szeptember közepén fogadhatja el a parlament.
Péterfalvi Attila, a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) elnöke a törvény kapcsán lapunknak arról beszélt, hogy helyesnek tartja az abban szereplő változtatásokat. Hozzátette: a hatóság az utóbbi időben több három- és tízmillió forint közötti bírságot is kiszabott, ezeket a bíróságok helybenhagyták.
Lapunk az utóbbi egy évben több megtévesztő árubemutatóról is beszámolt. Magunk is jártunk egy fóti eseményen, ahol nyugdíjas embereket vertek át több százezer forinttal. Jóval magasabb áron fizettettek ki velük többek között takarítógépet, főzőedényeket. Volt, akinek a helyszínen hitelt kellett felvennie, olyan is, akit több tízezer forintos nyereménnyel vertek át. A 250 ezer forintos birkatakarót kínáló Best Original Kft.-ről később kiderítettük, hogy végrehajtás alatt áll, és törvényt sértett a rendezvénnyel. Még csak arra sem vették a fáradságot, hogy bejelentsék a rendezvényt a helyi jegyzőnél. Arról, hogy a károsultaknak végül sikerült-e elégtételt venniük, nem kaptunk információt.
Számos olvasónk fordult hozzánk hasonló panasszal, volt, akit használhatatlan masszázsággyal, másokat hajszárítóval tévesztettek meg. Tapasztalataink szerint legtöbbször valótlan, szórólapon megtalálható ígéretekkel, sokszor nem is létező ingyenes egészségiállapot-felméréssel, ajándékokkal csábítják a fogyasztókat a rendezvényekre. Itt pedig megtévesztő információkkal, agresszív marketingtechnikákkal veszik rá őket a szerződéskötésre.