Márkázni kellene a dinnyét?

A Syngenta üzletágvezetője szerint a fogyasztók így könnyebben felismernék a jó minőségű termékeket.

MTI
2015. 07. 14. 20:40
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Kifejtette: Magyarországon az elmúlt húsz évben válságba került a zöldségtermesztés, nehéz piachoz jutni, ezen csak kiváló minőséggel és új marketingeszközökkel lehet változtatni – vélekedett.

Antal Gyula hangsúlyozta: a fogyasztók a megfizethető, könnyen elérhető, megbízható minőségű és egészséges, növényvédő szerektől mentes termékeket keresik. Ha találnak ilyet, ahhoz általában ragaszkodnak, de a dinnyék és általában a zöldségfélék esetén nehéz ezt felismerni, így ebben segítene a márkázás – mondta. Véleménye szerint a termelőknek – a zöldség-gyümölcs terméktanáccsal és az Agrármarketing Centrummal közösen – kellene tenniük azért, hogy ne csak „kánikulai termék” legyen a dinnye.

Antal Gyula közölte: a Syngenta tavaly kezdte el forgalmazni a Rubin görögdinnyefajtát, amelyet matricával látnak el a boltok standjain, a termelők pedig direkt erre a célra készített zászló mellett értékesíthetik a terméket.

Csige László, a Syngenta értékesítője kifejtette: a Rubin fajtát sötét színe és halványabb csíkjai miatt könnyű felismerni; a fajta korai, gyorsan érő típus, belül mélyvörös színű, betegségekkel szemben ellenálló, nem túl nagy, 6-12 kilogramm közötti súlyú. Hangsúlyozta: a fogyasztók a frissesség jelének tartják a sötét színt, ezért főleg azt keresik, és nem szeretik a túl nagy dinnyét.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.