Békéltető testületek: Jól végződhet a vita

Rengeteg panasz érkezik a távközlési készülékekkel kapcsolatban, amelyek egyre többször végződnek egyezséggel.

Bodacz
2015. 09. 10. 15:49
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mint arról a békéltető testület beszámolt, utóbbira jó példa annak a fogyasztónak az esete, aki a Magyar Telekomtól interneten rendelt meg egy hetvenezer forintos okostelefont, amely a kiszállítást követő napon már be sem kapcsolt. A vásárló rögtön visszavitte az üzletbe, ahol a kérelem szerint azt javasolták neki, küldje szervizbe, ezért ezt a megoldást választotta. A készüléket azonban nem javították meg: igényét elutasították, mert a telefonban „ismeretlen eredetű anyag befolyásából származó maradványok, korróziós nyomok” voltak. A térítés fejében történő javítást elfogadhatatlannak tartotta a fogyasztó, ezért a békéltető testülethez fordult. Az eljárás az ügyfél számára kedvezően végződött, a Telekom ugyanis a szervezet tájékoztatása szerint kész volt az egyezségkötésre, és felajánlotta készülék cseréjét.

Egy másik ügyben a fogyasztónak a kétéves, kábeltévé és vezetékes telefon szolgáltatást tartalmazó hűségszerződése járt le egy meg nem nevezett társaságnál, ezért személyesen érdeklődött arról, milyen további, kedvező lehetőségei vannak. A beadvány szerint átolvasás nélkül töltötte ki az ehhez szükséges papírokat és írta alá a szerződést, később pedig a megbeszéltek helyett magasabb összegű számlákat kapott. Mikor visszament az ügyintézőhöz, rájött, hogy az át nem nézett szerződés második oldalán szerepelt egy HBO-kiegészítőcsomag is kétéves hűségszerződéssel, amelyet ő meg sem szeretett volna rendelni, arra egyáltalán nem volt szüksége. Panaszt is tett ezért írásban a cégnél, amelyet elutasítottak: a szerződésen ugyanis fehéren-feketén szerepelt a fogyasztó aláírása, és ez alapján tudomással bírt arról, hogy mekkora díjért milyen csomagot rendelt meg, és hogy annak lemondására csak kötbér megfizetése esetén van mód.

A Budapesti Békéltető Testület előtti eljárásban a vállalkozás megismételte korábbi álláspontját, azonban a kölcsönös megelégedés érdekében mégis vállalta, hogy a vitatott, kiegészítő csomagra szóló hűségszerződést megszünteti, és nem számláz ki ezért kötbért a fogyasztónak. A panaszosnak ez a megoldás itt is megfelelt, hiszen az eljárással épp ezt szerette volna elérni. Azt is elismerte, hogy csak a szerződés utolsó oldalát látta, és azt tüzetesebben át kellett volna néznie.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.