Változó mértékű ellenállás fogadja az Uber megjelenését Európa legtöbb országában. A taxisok általában – akárcsak Magyarországon – a piacukat féltik, a kormányok pedig megpróbálják behajtani az adót a cégtől. Az okostelefonra letölthető, online fuvarmegosztó működését több országban jogi eszközökkel igyekeznek akadályozni, emiatt több helyen az sem egyértelmű, hogy egyáltalán szabályosan működik-e.
Mindezek ellenére hírek szerint tavaly 62 milliárd dollárra becsülték a San Franciscóban 2009-ben alapított startup értékét. A cég terjeszkedése 2011-ben indult, néhány hónap alatt az összes nagyobb amerikai városban le lehetett tölteni az alkalmazást, majd Európában először Párizsban volt elérhető. Ugyanakkor épp Franciaországban kelti a mai napig a legnagyobb ellenállást. Emiatt a taxisok és az Uber sofőrjei között több összecsapás is volt, és az országos útlezárások miatt hatalmas dugók alakultak ki. Előfordult, hogy autókat gyújtottak fel a feldühödött taxisok. A nyomás hatására szigorú törvényt fogadtak el, a nem regisztrált sofőrök egy év börtönnel, 15 ezer euró pénzbüntetéssel, jogosítványuk felfüggesztésével és autójuk lefoglalásával büntethetők. Ettől függetlenül jelenleg is elérhető a szolgáltatás Párizsban, a múlt héten tüntettek is miatta a taxisok.
Olaszországban 2014-ben tiltották be az Ubert és a hasonló szolgáltatást nyújtó vállalkozásokat, miután a milánói bíróság kimondta, hogy a cég tisztességtelen versenyhelyzetet hozott létre. Hollandiában szintén ebben az évben tiltották be a szolgáltatást, ennek ellenére most is működik. Eleinte Németországban is akadályozták tevékenységét, de néhány hét után feloldották a korlátozást. Romániában tavaly tiltották be a fizetős autóstopot, ezzel összhangban az Uber-sofőröknek sem engedik meg, hogy pénzért személyt szállítsanak. Spanyolországban hivatalosan szintén tiltólistán van az Uber, ennek ellenére ott is elérhető az alkalmazás. Ahogy Brüsszelben is, pedig ott a taxisok tarifájuk csökkentésével demonstráltak a cég ellen, amikor elterjedt Belgiumban. Újdelhiben nem az adóhatóság vagy a taxisok hatására tiltották be az alkalmazást 2014 végén. Azért nem engedélyezik, mert egy sofőr megerőszakolt egy utast. Kínában nem tiltották be a működést, de csak taxiengedéllyel rendelkezők vezethetnek.