– Árulja el, mikor ült utoljára sárga taxiban!
– Talán valamikor az ősszel történt, hogy leszálltam a ferihegyi repülőtéren, és nagyon siettem. Ránéztem a telefonomra, nem volt a közelben Uber-sofőr, és jó néhány perc kellett volna ahhoz, hogy kiérjenek. Szabad taxit viszont találtam, így azzal mentem a dolgomra. Külföldön, ha olyan városban járok, ahol nincs Uber, taxit hívok. Nincs bennem rossz érzés, ha sárga autóban ülök.
– A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium azzal fenyegetőzik, hogy betiltja a honlapot és a mobiltelefonos alkalmazást. Ön szerint lehetséges ez?
– A honlapot egyszerű betiltani, de akkor furcsa módon egy kalap alá vonnak bennünket az online szerencsejáték- és a gyermekpornóoldalakkal. Jelenleg tudomásom szerint ezek a weblapok tiltottak Magyarországon. Szerintünk az alkalmazással már jóval nehezebb dolga lenne a hatóságoknak. A világon 415 városban van jelen az Uber, de sehol sem blokkolták az alkalmazást, szerintem nem is fogják. Itt a taxisok el akarják érni, hogy Budapest legyen az egyetlen ilyen város.
– Mikor találkoztak utoljára a tárca képviselőivel?
– A múlt hétfői demonstrációnk alatt átadtunk egy levelet a minisztérium sajtósának. Előtte már jó néhány hónapja nem sikerült tárgyalnunk velük, pedig mindig keressük a kommunikáció lehetőségét. Sok ötletünk és javaslatunk van, amivel segíteni lehetne a rendszert Magyarországon. Hétfői megmozdulásunk után viszont ígéretet kaptunk, és úgy néz ki, hogy tárgyalóasztalhoz tudunk ülni.
– Milyen konkrét javaslatokkal készülnek?
– Már magyarországi megjelenésünk elején hangsúlyoztuk, hogy szabályozáspártiak vagyunk. Szeretnénk szorosabb együttműködést az adóhatósággal, úgy látjuk, van is rá hajlandóság. Az észt példához hasonlóan meg lehetne oldani, hogy a személyszállító sofőrök közvetlenül be legyenek kötve a hatósághoz, így a hivatal tudomást szerezhetne a sofőrök által megkeresett pénzről. Javaslataink között szerepel az is, hogy ne legyen hatósági tarifa, amelynek mértékét a magyar átlagkeresethez és vásárlóerőhöz képest elrugaszkodott szinten, túl magasan állapították meg. Ha ezt elfelejtenék, a taxisoknak jóval kevesebb problémájuk lenne az Uberrel. A legfőbb gond az, hogy az érvényben lévő szabályozási keret az 1988-as rendeleten alapszik, azon változtatgatnak, pedig akkor nemhogy okos-, de vezetékes telefonja sem volt mindenkinek. Nem lehet a végtelenségig a fejlődés útjába állni, és elavult szabályokat erőltetni új gazdasági jelenségekre.