Vannak Magyarországon olyan kistelepülések, amelyeken csak a kormányzattal közösen lehet megoldást találni a lakosságmegtartásra és a vásárlóerő növelésére, különben csak veszteségesen lehet üzemeltetni a helyi kisboltot – mondta Pekó László, a Coop-cégcsoport új elnöke a hétfői Világgazdaságban megjelent, az MTI által szemlézett interjúban.
Az új igazgató arról is beszélt, az eddigi bérszínvonal mellett optimalizálniuk kellett a bolthálózatot a jövedelmi viszonyok markáns különbségei, illetve a dohányforgalom kiesése miatt. Mint mondta, a Coop sok olyan térségben van jelen, ahol az életszínvonal és a jövedelmi viszonyok messze elmaradnak a főváros vagy a nagyvárosok átlagától, a Coop 2600 üzletének több mint a fele kistelepüléseken működik. Hozzátette: a kereskedelemben a garantált bérminimum emelése nagy problémát okoz, mert ott többnyire szakképzett munkaerőt kell alkalmazni. Márpedig utóbbiak legkisebb bére két év alatt összesen 37 százalékkal emelkedik, ami jócskán meghaladja a várható forgalombővülést, és amelyből csak keveset kompenzál a 7 vagy 7,5 százalékos járulékcsökkentés.
A Co-Op Hungary Zrt. igazgatósága Pekó Lászlót, a Nyírzem Zrt. vezérigazgatóját választotta a napokban új elnökévé. Az új elnök továbbra is folytatja a Coop fejlesztéseit, és megőrzi a kereskedelmi lánc meggyőző piaci részesedését. Arra fogok törekedni, hogy a Coop gazdasági csoport továbbra is megőrizze masszív piaci pozícióját a hazai kereskedelemben, és hogy az eddigi fejlődésünk a jövőben is töretlen legyen – mondta az új pozíció kapcsán Pekó László. A hazai kereskedelmi láncnál azt követően választottak az igazgatóság élére új elnököt, hogy a pozíciót korábban betöltő Csepeli Lajos a közelmúltban tragikus hirtelenséggel elhunyt.
Csepeli Lajos Coop-elnökként hitt abban, hogy a korábbiakhoz képest más alapokra kerül a vidék, a vidékfejlesztés ügye, mert úgy vélte, a változásra nagy szükség van. A vidékért, a vidék megtartó képességéért pedig valamit tenni kell. A vidékiek vásárlóerejéről ő is, s egyebek közt úgy tartotta, hogy ami a Coopnak igazából hiányzik, az olyan ember, aki vidéken dolgozik és – mivel ott is él – a pénzét is ott költi el. A városokban ugyanakkor továbbra is óriási versenyhelyzet van. A Coopnak így olyan üzletpolitikát kell folytatnia, hogy ezt a versenyt állni tudja. Tehát különbséget kell tenni a „vidéki” üzletpolitika és a városi, nagy versenyben működő Coop boltok üzletpolitikája között. Konkrétan az akciós termékek, illetve a márkatermékek vonatkozásában kell másképp kezelni ezt a két szegmenst.