Megérkeztek az új buszok a Volánokhoz

A Kravtex–Kühne cégcsoport száz új Credo buszt szállított le.

MTI
2017. 02. 24. 13:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volán Buszpark Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. tavaly ősszel írt ki száz új autóbusz beszerzésére pályázatot, zárt végű pénzügyi lízingkonstrukcióban. A tenderen egyedüli pályázóként a győri székhelyű Kravtex Kereskedelmi Kft. és a Budapest Lízing Zrt. közös, hétmilliárd tizennégymillió forint összegű ajánlata nyert. A megállapodást decemberben írták a felek.

Szombath Imre közlése szerint az első buszt december 19-én, az utolsót pedig február 24-én adta át a Kravtex–Kühne. A regionális és városközi közlekedésre kifejlesztett, normál padlómagasságú Credo Innovell típusból hatvanat, az elővárosi használatra szánt, alacsony belépésű szóló buszból, az Econellből negyvenet gyártottak le. Mindkét modell Euro VI-besorolású dízelmotorral, robotizált váltóval készült, illetve felszerelték még korszerű utasinformációs rendszerrel és hűtő-fűtő légkondicionáló berendezéssel is – részletezte a kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettes.

A buszok négy regionális Volán társasághoz kerültek. Ezzel most már több mint ezerháromszáz Credo busz kerül forgalomba a közszolgáltatóknál. A helyközi forgalomban a cégcsoport által gyártott járművek aránya meghaladja a húsz százalékot – jegyezte meg a vezérigazgató-helyettes.

A Volánról legutóbb egy gyanús üggyel kapcsolatban írtunk, a Hír TV Célpont című műsora szerint ugyanis akár a másfél milliárd forintot is elérheti az állami nagyvállalatokat érintő életbiztosítási „üzlet” értéke. A műsorban elhangzott állítások szerint egyértelműen a dolgozók a vesztesek, a nyertesek oldalán pedig Keszthelyi Erik biztosítási ügynök alkuszcége, valamint az Uniqa Biztosító van. A jelek szerint a Volán társaságok vezetése is érdekelt az ügyletben. Részleteket itt olvashat.

Szombath Imre arról is beszélt, hogy a Credo buszok vételárarányos magyar értékhányada 75-80 százalék, a járművek előállításában mintegy hetven hazai gyártó és beszállító vesz részt, köztük a legnagyobb a győri Rába, illetve a Graboplast. A kis- és középvállalkozások is kiveszik részüket a gyártásból – jelezte.

A Kravtex–Kühne csoport nagy reményt fűz ahhoz, hogy a nemzeti autóbuszgyártási cselekvési program nyomán gyorsulni fog a hazai járműpark cseréje. Ennek nyomán idén is jelentős fejlesztéseket terveznek: Győrben például 800 négyzetméterrel növelik az autóbusz-összeszerelő üzemcsarnok területét, a mosonmagyaróvári telephelyre pedig szerszámgépeket vásárolnak, és bővítik a festőüzemet. Ez utóbbi tervezett értéke eléri az ötszázmillió forintot – jegyezte meg Szombath Imre.

Beszámolt arról is, hogy a cégcsoport idén is bemutat új modelleket, legközelebb a 13 méter hosszú városi autóbuszt.

A Kravtex–Kühne cégcsoportnak jelenleg mintegy ötszáz alkalmazottja van, a buszgyártással, illetve a mezőgazdasági munkagépek értékesítésével foglalkozó vállalkozás nem konszolidált árbevétele mintegy tizenkétmilliárd forint volt tavaly.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.