Megérkeztek az új buszok a Volánokhoz

A Kravtex–Kühne cégcsoport száz új Credo buszt szállított le.

MTI
2017. 02. 24. 13:14
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Volán Buszpark Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. tavaly ősszel írt ki száz új autóbusz beszerzésére pályázatot, zárt végű pénzügyi lízingkonstrukcióban. A tenderen egyedüli pályázóként a győri székhelyű Kravtex Kereskedelmi Kft. és a Budapest Lízing Zrt. közös, hétmilliárd tizennégymillió forint összegű ajánlata nyert. A megállapodást decemberben írták a felek.

Szombath Imre közlése szerint az első buszt december 19-én, az utolsót pedig február 24-én adta át a Kravtex–Kühne. A regionális és városközi közlekedésre kifejlesztett, normál padlómagasságú Credo Innovell típusból hatvanat, az elővárosi használatra szánt, alacsony belépésű szóló buszból, az Econellből negyvenet gyártottak le. Mindkét modell Euro VI-besorolású dízelmotorral, robotizált váltóval készült, illetve felszerelték még korszerű utasinformációs rendszerrel és hűtő-fűtő légkondicionáló berendezéssel is – részletezte a kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettes.

A buszok négy regionális Volán társasághoz kerültek. Ezzel most már több mint ezerháromszáz Credo busz kerül forgalomba a közszolgáltatóknál. A helyközi forgalomban a cégcsoport által gyártott járművek aránya meghaladja a húsz százalékot – jegyezte meg a vezérigazgató-helyettes.

A Volánról legutóbb egy gyanús üggyel kapcsolatban írtunk, a Hír TV Célpont című műsora szerint ugyanis akár a másfél milliárd forintot is elérheti az állami nagyvállalatokat érintő életbiztosítási „üzlet” értéke. A műsorban elhangzott állítások szerint egyértelműen a dolgozók a vesztesek, a nyertesek oldalán pedig Keszthelyi Erik biztosítási ügynök alkuszcége, valamint az Uniqa Biztosító van. A jelek szerint a Volán társaságok vezetése is érdekelt az ügyletben. Részleteket itt olvashat.

Szombath Imre arról is beszélt, hogy a Credo buszok vételárarányos magyar értékhányada 75-80 százalék, a járművek előállításában mintegy hetven hazai gyártó és beszállító vesz részt, köztük a legnagyobb a győri Rába, illetve a Graboplast. A kis- és középvállalkozások is kiveszik részüket a gyártásból – jelezte.

A Kravtex–Kühne csoport nagy reményt fűz ahhoz, hogy a nemzeti autóbuszgyártási cselekvési program nyomán gyorsulni fog a hazai járműpark cseréje. Ennek nyomán idén is jelentős fejlesztéseket terveznek: Győrben például 800 négyzetméterrel növelik az autóbusz-összeszerelő üzemcsarnok területét, a mosonmagyaróvári telephelyre pedig szerszámgépeket vásárolnak, és bővítik a festőüzemet. Ez utóbbi tervezett értéke eléri az ötszázmillió forintot – jegyezte meg Szombath Imre.

Beszámolt arról is, hogy a cégcsoport idén is bemutat új modelleket, legközelebb a 13 méter hosszú városi autóbuszt.

A Kravtex–Kühne cégcsoportnak jelenleg mintegy ötszáz alkalmazottja van, a buszgyártással, illetve a mezőgazdasági munkagépek értékesítésével foglalkozó vállalkozás nem konszolidált árbevétele mintegy tizenkétmilliárd forint volt tavaly.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.