A Volán Buszpark Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. tavaly ősszel írt ki száz új autóbusz beszerzésére pályázatot, zárt végű pénzügyi lízingkonstrukcióban. A tenderen egyedüli pályázóként a győri székhelyű Kravtex Kereskedelmi Kft. és a Budapest Lízing Zrt. közös, hétmilliárd tizennégymillió forint összegű ajánlata nyert. A megállapodást decemberben írták a felek.
Szombath Imre közlése szerint az első buszt december 19-én, az utolsót pedig február 24-én adta át a Kravtex–Kühne. A regionális és városközi közlekedésre kifejlesztett, normál padlómagasságú Credo Innovell típusból hatvanat, az elővárosi használatra szánt, alacsony belépésű szóló buszból, az Econellből negyvenet gyártottak le. Mindkét modell Euro VI-besorolású dízelmotorral, robotizált váltóval készült, illetve felszerelték még korszerű utasinformációs rendszerrel és hűtő-fűtő légkondicionáló berendezéssel is – részletezte a kutatás-fejlesztési vezérigazgató-helyettes.
A buszok négy regionális Volán társasághoz kerültek. Ezzel most már több mint ezerháromszáz Credo busz kerül forgalomba a közszolgáltatóknál. A helyközi forgalomban a cégcsoport által gyártott járművek aránya meghaladja a húsz százalékot – jegyezte meg a vezérigazgató-helyettes.
A Volánról legutóbb egy gyanús üggyel kapcsolatban írtunk, a Hír TV Célpont című műsora szerint ugyanis akár a másfél milliárd forintot is elérheti az állami nagyvállalatokat érintő életbiztosítási „üzlet” értéke. A műsorban elhangzott állítások szerint egyértelműen a dolgozók a vesztesek, a nyertesek oldalán pedig Keszthelyi Erik biztosítási ügynök alkuszcége, valamint az Uniqa Biztosító van. A jelek szerint a Volán társaságok vezetése is érdekelt az ügyletben. Részleteket itt olvashat.
Szombath Imre arról is beszélt, hogy a Credo buszok vételárarányos magyar értékhányada 75-80 százalék, a járművek előállításában mintegy hetven hazai gyártó és beszállító vesz részt, köztük a legnagyobb a győri Rába, illetve a Graboplast. A kis- és középvállalkozások is kiveszik részüket a gyártásból – jelezte.