Noha az év elején még csupán 23 milliárd forintra becsülte a munkát, a nyár végén már 72 milliárd forintot különített el a kormány a Szeged és Hódmezővásárhely közé tervezett tram-trainre, azaz a csongrádi megyeszékhely villamoshálózatát Hódmezővásárhellyel összekötő vasútvonalra.
Az augusztus 28-i Magyar Közlönyben megjelent hirdetmény szerint – amelyet a Vásárhelyihírek.hu szúrt ki – a villamosvasút költségeiből a legnagyobb tétel, 48,64 milliárd forint pályafejlesztésre és -építésre lett elkülönítve: Hódmezővásárhely belterületén kitérős rendszerű, 3,3 kilométer hosszú villamosvasút-pályát kell létrehozni. A beruházás részeként felújítják a Szeged és Hódmezővásárhely közötti 22 kilométeres vasútvonalat, amely alkalmas lesz az óránkénti száz kilométeres sebességű közlekedésre. Emellett több elágazás, az algyői állomás átépítése és a Tisza-híd felújítása, új biztosítóberendezések telepítése és a szegedi pályaudvaron található forgalomirányító központ fejlesztése is szerepel a listán. [A munkálatok egy részének elvégzésére már július 25-én aláírt egy 8,9 milliárdos szerződést a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. a Strabag Vasútépítő Kft.-vel és a Belfry PE Kft.-vel.] További 5,08 milliárd forint lesz a járműtelep építése Szegeden, ami a kapcsolódó szolgáltatások nyújtása és a tram-train rendszerhez szükséges előkészítő tervezési feladatok költségét is fedezi.
Mint arról lapunk is hírt adott, a NIF Zrt. tavaly év végén tette közzé kiírását az összeköttetés megteremtéséhez szükséges építési munkálatokra, amelyek összértékét akkor 13,25 milliárd forintban határozták meg.
A MÁV ezt követően január elején tette közzé a járművek beszerzésére irányuló kiírását.
A társaság nyolc hibrid, dízel- és villamosüzemre egyaránt alkalmas járműre várta a gyártóktól az ajánlatokat, de opcionálisan négy további szerelvény megvásárlását is kilátásba helyezték. A kiírásban nem szerepelt összeg, de az akkor napvilágra került információk tíz-, illetve 16 milliárd körüli keretösszegről szóltak.