Távozik a repülőgépek földi kiszolgálását ellátó Malév Ground Handling (MGH) gazdasági igazgatója, Miklós-Kiss Adrienn, akit a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) ugyanezen pozíciójából nemrég kirúgott Horváth János követ – értesült lapunk ágazati forrásból. Úgy tudjuk, Miklós-Kiss Adrienn-nek azért kell mennie, mert a vállalat több – az Európai Unió által is vizsgált – állami támogatás ellenére sem mozdult el az anyacég Malév 2012-es bedőlése óta fennálló csődközeli helyzetből. Horváth János november elsejével távozott a BKK-tól - a hivatalos verzió szerint - „reorganizáció következtében”, ám a valódi ok vélhetően az online jegyértékesítési rendszer nyári kudarcával is összefügg.
Mint arról lapunk többször is hírt adott, a Malév GH annak ellenére termel jelentős veszteségeket, hogy a ferihegyi forgalom évek óta dinamikusan bővül. Igaz ugyanakkor, hogy
minden megbízásért ádáz küzdelem folyik, hiszen az MGH a földi kiszolgálási piacon osztozni kénytelen a török Celebivel, a brit Menziesszel, valamint a magyar hátterű BudPorttal is.
Ám az éles piaci helyzet sem mozdította elő a gazdaságtalan szervezeti működés megújítását, amelyet a havi 1,2 milliós fizetésben részesülő Miklós-Kiss Adrienn-nek kellett volna koordinálnia.
Mindössze egy reorganizációs tervet sikerült megrendelni a korábban a Malév újraszervezését is kidolgozó Capitol Consulting Grouptól, 12 millió forintért. A tavaly tavasszal elkészült, ám a 2015-ösnél frissebb adatokat nem tartalmazó anyag több valós piaci kockázattal sem számolt. Így – bár a 2017-es mérleg még nem készült el – várhatóan nem teljesülnek a tavalyi célszámok, sőt már az idei évre prognosztizált eredmények is veszélyben vannak. A reorganizációs terv a legoptimistább piaci lehetőségekből kiindulva 2017-ben –229,7 millió, az idei évre pedig már csak –179,5 millió forintos adózás előtti eredménnyel számolt.
Csakhogy az Air Berlin tavalyi csődjével ugrott a cég éves szinten negyedmilliárdos megrendelése, ráadásul a Wizz Air ősszel bevezetett, engedékenyebb poggyászelőírásai miatt is jelentős bevételtől esik el az MGH, a kézi csomagokat ugyanis már nem kell ellenőrizni.