Több lépcsőben fogja modernizálni a gyártását az esztergomi Magyar Suzuki Zrt. – jelentette be a társaság szerdai sajtótájékoztatóján. A tervezett lépések nem előzmény nélküliek, hiszen már másfél éve tart az a kutatás-fejlesztési program, amelyet az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogat A projekt célja a vállalat beszállítói, valamint az egyetemek és kutatóhelyek közötti úgynevezett K+F+I együttműködéssel, új tudományos eredmények, piacképes termékek, szolgáltatások, technológiák, illetve ezek prototípusainak létrehozása. A fejlesztés összköltsége 5,308 milliárd forint, amelyből 2,712 milliárd forintot a Suzuki áll, míg a többi, a 2,596 milliárd forint a Széchenyi 2020 program keretében nyújtott vissza nem térítendő támogatás.
Az újítás lényege többek között, hogy az esztergomi gyár hálózatba kapcsolja a hegesztőrobotokat, modernizálja a logisztikai rendszert, előkészítsék a legkorszerűbb lézerhegesztési technológia bevezetését, valamint új, kiváló műszaki tulajdonságú, költségtakarékos polimereket fejlesszenek a gépkocsigyártáshoz. A Magyar Suzuki vezette konzorciumi együttműködésben a PEMÜ Műanyagipari Zrt., a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem vesz részt.
Versenyképességünk megőrzésének egyik fontos feltétele, hogy szorosan együttműködjünk technológiailag is partnereinkkel. Ennek a projektnek köszönhetően a jövőben innovatív, együttműködő partneri hálózatot építhetünk ki. A végső célunk, hogy az esztergomi üzemünk okosgyárrá váljon – fejtette ki a Magyar Suzuki Zrt. vezérigazgató-helyettese. Urbán László szavai szerint egy autó karosszériája 4500 ponthegesztésből áll, s azt szeretnék elérni, hogy ezt száz százalékban robotok csinálják. A robotok sorba kapcsolásával csökkenthetik a gyártás idejét.
A 2016-ban zárult 2,8 milliárd forintos gyármodernizációs program során a Suzuki jelentős fejlesztéseket vitt véghez az automatizáltság és robotizáció területén. Ennek egyik látványos eredménye, hogy ma 770 robot dolgozik az esztergomi üzemben, lefedve a teljes termelési folyamatot. A korszerűsítés folytatásaként, a jelenlegi kutatás-fejlesztés további lépés az intelligens gyártás megvalósításának irányába. – Ha a ponthegesztésről átállnánk a lézerhegesztésre, akkor csak 250 robotra lenne szükségünk. Igaz, ezek mások, mint a jelenlegiek, és ez pénzbe kerül, azt pedig nem mi, hanem Japánban a cégvezetés fogja kiszámolni, majd eldönteni, hogy megéri-e. Az biztos, hogy korszerűbb megoldás, de ez több száz millió eurós beruházást igényel – fogalmazott a vezérhelyettes, megjegyezve: ha sikeresen zárul a négy éves kutatás-fejlesztési projekt, akkor még korszerűbb, versenyképesebb, környezetbarát és biztonságosabb autók gurulnak ki az esztergomi gyárból.