Ismét vizsgálhatja a repülőtéri földi kiszolgálótársaságok kartellezésének lehetőségét a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), miután újabb feljelentés érkezett a hatósághoz. Sőt, a botrányos ügy valószínűleg nem áll meg a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér kerítésénél, egészen a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő (MNV) Zrt. vezérigazgatójáig, Szivek Norbertig érhet – tudta meg lapunk. Információink szerint a GVH-hoz tegnap érkezett egy beadvány, amelyhez három hangfelvételt csatoltak bizonyítékként.
A Gazdasági Versenyhivatal csütörtök reggel megerősítette lapunk értesülését az újabb beadvánnyal kapcsolatban. A GVH válasza szerint szerdán, március 28-án érkezett bejelentés, amelynek vizsgálatát már megkezdték. A versenyhatóságot az RTL Klub is megkereste: a tévétársaságnak adott válasz szerint a Transparency International tette a bejelentést.
Információink szerint a hangfelvételek egyikén Szivek Norbert és Kisvári János, az MNV fennhatósága alá tartozó, állami Malév Ground Handling (MGH) Zrt. 2016 októberében leköszönt vezérigazgatója beszélget. A másik két felvétel 2014 végén és 2015 elején készült, ezeken az MGH akkori vezére, Nemes Ervin és a magyar cég versenytársának, a török Çelebi Ground Handling Hungary Kft.-nek a vezérigazgatója, Osman Yılmaz egyeztet angol nyelven.
Úgy tudjuk, előbbi dokumentum azonos azzal a hanganyaggal, amely nemrég eljutott a Magyar Nemzet szerkesztőségébe is. A néhány helyen vágott, de egybefüggő párbeszédeket tartalmazó, 8 perces hanganyagon minden valószínűség szerint valóban az MNV vezérének és a Malév GH leköszönő vezérigazgatójának 2016. október 17-i beszélgetése hallható, legalábbis ezt támasztja alá a párbeszéd témája, a szereplők alá-fölé rendeltségi viszonyáról árulkodó – jellemzően durva, lekezelő, minősíthetetlen – hangnem és a megszólításként elhangzó keresztnevek. Fontos előzmények, hogy a beszélgetés előtt körülbelül két héttel született döntés Kisvári menesztéséről, és egy nap telt el azóta, hogy Kisvári János a versenyhivatalhoz fordult – erre szintén utalnak –, jelezve: a Çelebi azzal kereste meg az MGH-t, hogy áraikat egyeztessék, ami súlyos versenykorlátozó bűncselekmény. (Erről a beadványról, valamint az MGH és a török versenytárs vezetői között 2014 novemberében és 2015 januárjában történt egyeztetésekről 2016 őszén már beszámoltunk, az ügy ezen részével kapcsolatos részleteket lejjebb idézzük fel.)