A nagyobbak bátrabban fejlesztenek

Kevéssé tudatosan, inkább a piac kihívásaira reagálva, kis lépésekben hajt végre innovációt a kis- és közepes vállalkozások jelentős része. A sikeresebb cégek innová­ciója radikálisabb — derül ki a Marketing Commando felméréséből.

Magyar Nemzet
2019. 06. 27. 13:36
A promóció megújítása a legolcsóbb eszköz Fotó: 123RF
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az innováció az egyik legfontosabb tényezője a vállalkozások versenyképességének, ezért tudatossá kell tenni. Mindig kell lennie egy innová­ciós projektnek folyamatban, ami hosszú távon fenntartja a versenyképességet. A legfontosabb, hogy állandóan figyelni kell a vevőkre, a vevők kérései­re. Emellett figyelemmel kell kísérni az iparági és a technológiai változásokat – közölte lapunkkal Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő, a Marketing Commando (MC) vezető tanácsadója.

Az MC által végzett felmérés eredményeiből kitűnik, a válaszadóknak csak kilenc százaléka nyilatkozott úgy, hogy nem innovált semmilyen területen az elmúlt három évben. A megkérdezettek 57 százaléka termék-, 41 szervezet-, 38 marketing- és harminc százalék folyamatinnovációt végzett. Mindennek az alapja a jó termék, ezért ez az innováció legfontosabb területe. – Ennek ellenére meglepett az eredmény, mert arra számítottunk, hogy a marketing túlsúlyban van, hiszen az a legkönnyebb területe az innovációnak – mondta a tanácsadó. Ám, ha összehasonlítjuk az ötvenmillió forint feletti éves árbevételű vállalkozásokat az ötvenmillió alattiakkal, azt láthatjuk, a nagyobb árbevételű cégek nagyobb hangsúlyt fektetnek a marketingre. Míg a nagyobb cégek 49 százalékára jellemző a marketinginnováció, addig ugyanez a kisebb cégeknek csak 31 százalékára igaz.

A promóció megújítása a legolcsóbb eszköz
Fotó: 123RF

A marketing területén a promóció, azaz a reklámozás, hirdetések innovációja a legjellemzőbb. Azonban erre is az ötvenmillió forint feletti árbevételű cégek fektetnek nagyobb hangsúlyt (62 százalék), mint a kisebbek (41 százalék). Az ötvenmillió feletti árbevételű cégekre jellemzőbb az új termékek innovációja (38 százalék) vagy a már létező termék radikális átalakítása (18 százalék). A kisebbek ezzel szemben inkább már meglévő termék nem lényegi módosításán dolgoznak (26 százalék), illetve annak funkcióit javítják (22 százalék) jellemzően.

Abban is lényegesen eltérnek a kisebb és nagyobb árbevételű cégek, hogy mi ösztönözte az innovációt. Az ötvenmillió forint feletti árbevételű cégek 41 százalékára jellemző, hogy az iparág és a piac változásai ösztökélnek innovációra, míg ugyanez a kisebb cégek mindössze 12 százalékáról mondható el. A kisebb cégek ösztönösek, inkább váratlan dolgok, külső események, siker vagy kudarc hatására kezdenek újításba.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.