Nem maradnak külföldön a magyarok

Miközben nem lehet interneten újabb utazásokat foglalni a Ne­ckermann magyarországi irodájánál, a hétfőn csődöt jelentett Thomas Cook brit utazásszervező vállalat leánycégének vezetője a közösségi oldalakon nyugtatja a kedélyeket. Szakértők szerint a világszerte elterjedt egyéni online útfoglalások miatt fordulhat elő, hogy jó nevű szolgáltatók kénytelenek kilépni a piacról.

2019. 09. 25. 11:32
Thomas Cook passengers are seen at Las Palmas Airport after the world's oldest travel firm collapsed
Folyamatosan utaztatják haza a turistákat Fotó: BORJA SUAREZ Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

 

Nehezen volt elérhető kedden a brit turisztikai piacon a legrégebbi utazási irodának számító, 22 ezer munkavállalót jegyző Thomas Cook PLC csődjével idehaza érintett Neckermann Magyarország honlapja, amelynek több ezer hazai ügyfele az anyavállalat hétfői bejelentése után aggódni kezdett az iroda által szervezett jövőbeni utazások miatt.

Becslések szerint – a külföldi érdekeltségeket is beleszámítva – nemzetközi szinten meghaladhatja a 600 ezret azoknak az utasoknak a száma, akik jelenleg a Thomas Cook által szervezett utakon vesznek részt, köztük több mint 150 ezer brit, 140 ezer német, tízezer francia és közel 17 ezer svéd állampolgár. A turistákat folyamatosan utaztatják haza: hétfőn közel 15 ezer brit utas már visszatért Nagy-Britanniába, a többiek két héten belül megérkeznek.

A magyar piacon is vezetőnek számító leánycég, a patinás Neckermann utazási iroda ügyfelei attól tartanak, hogy a brit anyacég bedőlése miatt az előre befizetett részvételi díjak elvesznek, illetve hogy az utazási irodák csődjének gyakori következményeként a külföldön tartózkodó turisták kint rekedhetnek. Ennek kapcsán iparági szakértők arra hívták fel a figyelmet, hogy szerencsésebb a pánikhangulat elkerülése a cég körül, a magyar jogszabályok egyébként is szigorú kereteket szabnak az utazás­s­zervezők működésének. A nagy pia­ci szereplő kötelezően letétbe helyezett vagyoni biztosítéka garantálhatja, hogy a turistákat ne érje anyagi kár.

Békefi Veronika, a Neckermann Magyarország ügyvezetője a jelentős médiaérdeklődésre a cég közösségi oldalán válaszolt. Mint írta, a társaság a magyar kereskedelmi törvény szerint önálló vállalkozás, amely jelenleg is folytatja normál, napi és operatív tevékenységét. – Valamennyi külföldön tartózkodó utasunk az eredeti tervek szerint tud hazatérni. Akik induló járatokra készülnek, kérjük, lépjenek kapcsolatba az utazási irodával – hívta fel a figyelmet az ügyvezető. Kiemelte: néhány szálláshely az elutazás napján kérheti az utasoktól a számlájuk kiegyenlítését, ahogy arra már volt példa a hét elején. Ilyenkor, illetve minden más esetben azonnal fel kell venni a kapcsolatot az irodával, legalább az [email protected] e-mail címen keresztül.

Folyamatosan utaztatják haza a turistákat
Fotó: Reuters

A Neckermann foglalási honlapján tegnap nem lehetett új, saját szervezésű utazási csomagokra jelentkezni, amely minden bizonnyal összefüggésben állt az előző nap bejelentett csődhelyzettel. Egyelőre nem tudni, hogy az itteni kényszerszünet meddig tart. Az ügyvezető jelezte: céljuk, hogy mielőbb lehetőséget biztosítsanak az online foglalásra, a vállalat stabil pénzügyi helyzetben van, és minden kötelezettségét megtartja, az összes kiállított számlát kifizeti.

– A cég vezetése azon dolgozik, hogy megoldja a külföldi anyavállalat okozta gazdasági nehézségekből adódó helyzetet. A magyarországi vállalkozás 3,4 milliárd forintos vagyoni biztosítéka garantálja, hogy utasainkat ne érjen anyagi kár – hangsúlyozta Békefi Veronika.

Azt korábban a Magyar Nemzetnek is kifejtették a piaci szereplők képviselői, illetve számos iparági trendfelmérés mutatja, hogy az internetes vásárlások elterjedésével globálisan megváltoztak a turisták fogyasztási szokásai. Egyre többen a külföldi nyaraláshoz hivatásos utazásszervezők nélkül, az interneten keresztül önállóan foglalják le a repülőjegyet, a szállást, az autóbérlést, intézik a biztosítást vagy az illetéket, illetve a kapcsolódó szolgáltatásokat más országokban is. Szakértők szerint az általános piacvesztésnek lehet a következménye az, hogy nagy múltú utazásszervező cégek kénytelenek lehúzni a rolót.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.