Egyre nő az elővárosi kötött pályás kapcsolatok jelentősége, ahogy folyamatosan költöznek ki a családok az agglomerációba az ingatlanárak és a szabad telkek számának alakulása következtében. Mint ismert, Budapest elővárosi vasútvonalain zajlik Magyarország személyszállítási forgalmának döntő többsége, és az első három helyen a MÁV tulajdonába került HÉV vasútvonalai állnak. A helyi érdekű öt vonalán, alig 100 kilométeres hálózaton tanítási munkanapokon 892 vonat közlekedik. A napi utasszám 200 ezer fő körül van. A teljes, Budapest környéki utasszám – benne az elővárosi vasúti vonalak forgalmával – mindösszesen 372 ezer fő naponta. Ugyanakkor mind a vasúti pályák, mind a biztosítóberendezések, mind a járművek elavultak, cserére, felújításra szorulnak, ami idáig elmaradt.

Erős a boltláncoknál az árkövetés
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) pedig jelezte, hogy szorosan nyomon követik az árak alakulását.