Az európai szakmai és érdekvédelmi szervezetek ismeretterjesztő kampányt indítottak annak érdekében, hogy eloszlassák az állattartással kapcsolatos tévhiteket. Míg a közbeszédben egyre nagyobb teret kap az állattenyésztés, az ágazatot övező vitákat jellemzően olyan érdekcsoportok uralják, amelyek valótlanságokat és radikális nézeteket terjesztenek. Ezek a szervezetek a fogyasztókat sokszor megtévesztő módon olyan információkkal próbálják befolyásolni, amelyek gyakran szöges ellentétben állnak a valósággal. Ilyen tévhit például, hogy egy kilogramm marhahús előállításához 15 liter ivóvízre van szükség, vagy az, hogy az állati takarmányok lassan kiszorítják a termőföldekről az emberi fogyasztásra szánt terményeket.
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara tájékoztatása szerint a félretájékoztatás megakadályozása és a tévhitek eloszlatása érdekében több meghatározó európai állattenyésztési szövetség European Livestock Voice néven kampányt, illetve információs portált indított. Mivel a kamara kiemelt feladatának tekinti a fogyasztók hiteles tájékoztatását és az agráriumban tevékenykedők megbecsültségének helyreállítását, csatlakozott a kezdeményezéshez. A köztestület vezető tisztségviselői a témával kapcsolatban videókat készítenek majd, amelyek hamarosan felkerülnek a NAK közösségi oldalaira.
A kampány célja felhívni a fogyasztók figyelmét arra, hogy az európai állattenyésztőknek a világ legszigorúbb állat- és környezetvédelmi, valamint élelmiszer-biztonsági előírásoknak kell megfelelniük. Rámutatnak egyúttal az állattenyésztés fontosságára: az ágazat folyamatosan biztonságos és tápláló élelmiszerrel látja el a lakosságot, az európai vidék gerincét adja és számos családnak biztosít megélhetést. Ha azonban az állattenyésztés visszaszorulna a kontinensen, az súlyos következményekkel járna. Egyrészt a jelenleginél is többen hagynák el a vidéket, másrészt biztonságos áruk helyett olyan importtermékekkel kellene kielégíteni az állati eredetű élelmiszerek iránti igényt, amelyek nem felelnek meg a szigorú uniós előírásoknak.