Az Amazon vagy a Baidu példáján fellelkesülve sok kezdő cég indít webáruházat, mégis csak keveseknek sikerül áttörést elérniük ebben a műfajban. Nemcsak az a fontos, hogy jó áron kínáljanak jó árut, de a virtuális kirakatot úgy kell berendezni, hogy kellően csábító és informatív is legyen. A magyar partnerekkel is működő cseh Glami az innovációival elérte, hogy néhány év alatt a visegrádi térségben és a Balkánon is fontos szereplővé vált.
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Sokféle érdekes, sőt különleges vállalkozást mutattunk már be ezeken a hasábokon, legutóbb például egy okos szemüveggel dolgozó repülőgép-javítót vagy 3D-s szájüreg-digitalizálást végző céget. De nem esett még szó arról a tevékenységről, ami a leginkább magától értetődő, és amelynek legismertebb művelői mára már szinte uralják a világot: az online piacterekről. A világ leggazdagabb vállalkozásai adattal, szavakkal, képekkel és konkrét árucikkekkel kereskednek, mint mondjuk Google, az Amazon vagy a Baidu.
Kevés olyan jó dolog történt velünk az utóbbi évtizedben a digitalizálódó világban, mint az, hogy ha beszerzünk valamit, nem kell feltétlenül elkutyagolnunk a boltba, megküzdeni a parkolóhelyért, nem kell sorban állni, hanem néhány gombnyomás után elég otthon megvárni a futárt. Persze nem mindent lehet vagy érdemes webáruházban venni. Könyvet például lehet, és itt nem is érhetik csalódások a vevőt. Magam mégis nagyon sajnálnám, ha nem lennének könyvesboltok, ahol kézbe lehet venni a köteteket, a színes albumot ugyanúgy, mint a puhafedelűt. Hadd idézzem Ottlik Gézát: „a jó könyv végül mindig elolvastatja magát. A színével is hat rám, a szagával is: fizikai, anyagi valóságából vonzerő árad.” Erről kellene lemondanunk, ha az online biznisz teljesen átvenné a hatalmat a könyvpiacon.
Van azonban egy területe a kereskedelemnek – gondoltam magamban naivan –, ahol sosem nyernek teret a webáruházak. Mert hol is szorít a cipő? Ki venne lábbelit, ruhát, divatcikket felpróbálás nélkül? Nagyobbat nem is tévedhettem volna! Sokan évek, évtizedek óta online szerzik be a ruhaneműt, cipőt, például a Magyarországon is egyre népszerűbb a Glami divatkeresőn, amely 2015 és 2018 között 820 százalékos növekedést ért el, vagyis több mint nyolcszorosára növelte bevételét. Ennek eredményeképpen a vállalat a Deloitte Technology Fast 50® ranglistájának 20. helyére került a közép-európai régióban, Csehországban pedig a 9. helyen végzett a leggyorsabban növekvő vállalatok közötti versenyben. A Deloitte Technology Fast 50® egy olyan közép-európai program, amely profilozza, illetve elismeri a régió gyorsan növekvő technológiai vállalatait immáron húsz éve. A cégeknek idén is meg kellett felelniük számos kritériumnak, a nyerteseket ezután a jövedelemnövekedés sorrendjében választották ki. Kikötés, hogy saját szellemi tulajdont kell felmutatniuk vagy szabadalmaztatott technológiát kell kifejleszteniük. Emellett csak olyan tulajdonosi struktúrájuk lehet, amely kizárja a leányvállalatokat, amelyekkel a multik többsége jelen van a gazdaságban. És olyan közép-európai országban kell hogy legyen a központjuk, mint Albánia, Bulgária, Bosznia-Hercegovina, Horvátország, Cseh Köztársaság, Észtország, Magyarország, Koszovó, Lettország, Litvánia, Észak-Macedónia, Moldova, Montenegró, Lengyelország, Románia, Szerbia, Szlovákia vagy Szlovénia.
De mit csinál másként a Glami, hogy kedvet hozzon a vásárláshoz? Például sokkal több információt ad a kínált árucikkekről, mint ahogy általában a webáruházak teszik. Tekintve, hogy itt olyan dolgokról van szó, amelyekkel a leendő vevő a saját megjelenését, külső képét kívánja befolyásolni, nagyon fontos a jó minőségű, nagy felbontású fotó. A Glami oldalain minden egyes cipőről, kabátról, karóráról vagy esernyőről több és nagy felbontású kép található. Olyan fotókról van szó, hogy még a textil szövését, anyagszerűségét is lehet érzékelni. A másik újításuk, hogy részletes leírást adnak az áruk anyagáról, mi több, az egyes anyagfajták tulajdonságáról, előállításának a folyamatáról, az ahhoz szükséges vegyszerek, mérgező anyagok összetételéről vagy a felhasznált vízről. Látható, hogy a Glami működtetői elkötelezettek aziránt, hogy a vevők tudatosan vásároljanak, lehetőleg természetes anyagokból készült ruhaneműket, kiegészítőket. Még egy érv a Glami mellett: a hatalmas kínálatot úgy éri el, hogy magába integrál egyes részpiacokon működő kereskedéseket, például magyar webáruházakat is.
Amellett, hogy innovatív eszközökkel kívánja egyszerűbbé és kényelmesebbé tenni a vásárlást, a startup évente kétszer online kutatást végez. A Fashion (Re)search célja, hogy friss és releváns információkat szolgáltasson a médiának és a kereskedelem szereplőinek az online divatpiac trendjeiről, folyamatairól, továbbá tájékoztatást nyújtson a divatipar fenntartható működésének lehetőségeiről.
A 2013-ban alapított Glami idén ünnepli 6. születésnapját. A vállalat eddig több millió rendelést generált az egyes partner márkáknak és üzleteknek, felülete pedig 9000 brand csaknem 900 000 termékéhez nyújt hozzáférést – csak Magyarországon. Partnerei közt a magyar Ecipo, valamint a Bonprix, az Answear, a Reserved, a Fashiondays, a Fashionup, a Spartoo és az Orsay is megtalálható. Összesen hétmillióan követik a közösségi médiában, és havonta mintegy 45 millió egyedi látogatója van.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.