Fiatal fejlesztők előnyben

Idén osztották ki először a Közlekedési Innovációs Díjat, amelyet a környezettudatos, gyorsan telepíthető és olcsón üzemeltethető jelzőlámparendszer kapott.

2019. 11. 27. 11:28
Az e-útdíj technikai elemeinek első kapuján szerelik a kamerákat Csenger közelében Fotó: MTI/Balázs Attila
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén osztották ki először a Közlekedési Innovációs Díjat és az azzal járó egymillió forintos pénzjutalmat, amelyet a környezettudatos, gyorsan telepíthető és olcsón üzemeltethető jelzőlámparendszer kapott. A díjat a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) Zrt. közösen alapította a Közlekedéstudományi Egyesülettel. Bartal Tamás, az útdíjszedő vezérigazgatója kiemelte: az volt a céljuk, hogy felkarolják a közlekedési ágazat fejlesztését segítő kreatív ötleteket, innovatív elképzeléseket. Emellett a szektor utánpótlás-nevelését is támogatják, összességé­ben pedig Magyarország versenyképességét kívánják növelni.

A díjat azok a negyven év alatti fia­talok kaphatják meg, akik a közlekedés területén létrehozott találmánnyal, szabadalommal, projekttel, technológiai fejlesztéssel vagy tudományos eredménnyel pályáznak az elismerésre. A Közlekedési Innovációs Díj birtokosa a NÚSZ jóvoltából pénzjutalomban is részesül. A pályamunkákat egy nyolctagú, szakértőkből álló független bizottság bírálja el. Az idei pályamunkákról Bartal Tamás kérdésünkre elmondta, hogy azok többek között a fenntartható munkahelyi mobilitással, a mesterséges intelligencia alkalmazásával a közlekedésben, innovatív út-, híd- és csomópont-építési megoldásokkal, a vasúti szolgáltatások és forgalomszervezés észszerűsítésével, a közösségi közlekedési járművek kölcsönzési rendszerével, a cseppfolyósföldgáz-hajtású tehergépjárművek felhasználásával, valamint a mobilapplikációk közlekedésben való használatával foglalkoztak.

Az e-útdíj technikai elemeinek első kapuján szerelik a kamerákat Csenger közelében
Fotó: MTI/Balázs Attila

Az idei díjazott Tettamanti Tamás, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem adjunktusa, aki kifejtette, hogy fejlesztése újszerűsége a vezeték nélküli technológia, amely lehetővé teszi, hogy alépítmény és kábelezés nélkül, rendkívül gyorsan és költségtakarékosan telepítsünk jelzőlámpás rendszert, akár olyan helyen is, ahol ez hagyományos módon nem megoldható. A díjazott azt közölte, hogy a következő munkája során a NÚSZ adatvagyonát a forgalomszabályozás lehetőségeinek szempontjából vizsgálja majd.

Az útdíjszedő az elmúlt években több milliárd ellenőrzést hajtott végre, hatalmas mennyiségű adattal rendelkezik a forgalom nagyságáról vagy éppen a járművek számáról, méretéről, tömegéről, sebességéről. Bizonyára érdekes megállapításokra jut majd a szakember, aki vizsgálja az adatbázist – mondta Bartal Tamás. A bírálóbizottság figyelembe vette, hogy a pályázattal kapcsolatban már kézzelfogható eredmények is rendelkezésre álltak, a prototípus működik.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.