Egy román–olasz–francia konzorciumnak, az SWS Engineering Spa–Systra–Metrans Engineeringnek ítélték oda a 6,5 millió eurós munkát, amelynek keretében a kolozsvári metróberuházás környezeti hatástanulmányát és stratégiai felmérését is el kell készítenie. A tervek szerint metropoliszövezeti gyorsvasút épülne a Magyarnádas és Bonchida közötti 43 kilométeres szakaszon. A 16 kilométeresre, 15 megállóval tervezett metróvonal két szakaszban készülne el. Az első a Kolozsvár Nagyvárad felőli bejáratánál fekvő „alvóváros”, Szászfenes déli részét köti össze a kincses város Tóköz nevű keleti részével – útba ejtve a Vivo bevásárlóközpontot és a városközpontot is –, a második szakasz Szászfenest az egyelőre csak kis részben elkészült erdélyi autópályára való csatlakozást biztosító Gyalu községgel köti majd össze. Románia egyetlen metrója amúgy Bukarestben közlekedik, a hálózat legnagyobb részét még a Ceaușescu-érában építették, a rendszerváltás óta eltelt 30 év alatt mindössze 13 kilométerrel bővült.
Még nem érkezett jobb ajánlat az orosz energiahordozókkal szemben
Szijjártó Péter: az energiaellátás biztonsága a nemzetbiztonság része.