Januárban is van feladata a fogyasztóvédelmi hatóságnak, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) szakemberei az aktuális akciós ajánlatok valóságtartalmát, az eladási árat és az akciós egységár feltüntetését vizsgálják az üzletekben. A tárca a Magyar Nemzettel közölte: a januári leértékelések ellenőrzése során bekérik a kedvezménnyel kínált termékek korábbi árát, így győződnek meg arról, hogy valóban csökkent-e az ár, vagy esetleg a kereskedő megtévesztő módon a korábbi teljes eladási árat hirdeti akciósként. A fiktív árkedvezmények vagy a félrevezető tájékoztatás miatt pedig kormányhivatali eljárás indul.
Hasznos tanácsként felsorolták, hogy az év eleji leértékeléseknél fontos tudni: nem elég, ha az eladó csak az akció arányát, százalékát tünteti fel, ami sok helyütt jellemző, a vásárlónak a teljes fizetendő árat ugyancsak látnia kell, beleértve az egységárat is. Utóbbit az egy csomagban elhelyezett több darab, azonos kategóriába tartozó, azaz homogén termék esetén kell jeleznie a boltosnak akkor is, ha a termékek különböző színűek vagy mintájúak. Fokozottan érdemes arra is odafigyelni, hogy a meghirdetett leértékelés valós mértékű-e.
A kedvezményvadászat során szigorú szabályokat kell követni, eszerint a vásárló által ténylegesen fizetendő eladási árat, az egységárat és a szolgáltatás díját a vállalkozásnak egyértelműen, könnyen azonosíthatóan és tisztán olvashatóan, forintban vagy annak rövidítésével megjelölve kell feltüntetni. A fogyasztót pontosan illik tájékoztatni, vagyis az általános forgalmi adót és egyéb kötelező terheket is tartalmazó bruttó árat kell közölni vele, mivel ha például két árat együtt tüntetnek fel, avval bajba kerülhet a kereskedő, mert az alacsonyabb áron köteles értékesíteni a terméket, még akkor is, ha a hibát például elütés okozta.

Csalóka lehet a hűségkártyák körüli akciózás is. Az ITM felhívta a figyelmet: a fogyasztóvédelmi hatóság ellenőrzési tapasztalatai alapján széles körben terjed az a kereskedelmi gyakorlat, amely szerint az árkedvezmény csak törzsvásárlói vagy hűségkártya birtokában érvényesíthető. Alapvető, hogy erről az üzletnek előzetesen tájékoztatnia kell a vásárlókat.