Izer Norbert: Már mintegy 51 ezer cég választotta a kisvállalati adót

A Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára kiemelte: a 2013-ban bevezetett kisvállalati adó az egyik legdinamikusabban népszerűsödő adófajta.

Forrás: MTI2020. 02. 11. 8:59
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kisvállalati adó (kiva) kulcsának harmadszori csökkentése mellett a Pénzügyminisztérium és az adóhivatal népszerűsítő tájékoztatókampánya is nagyban hozzájárult ahhoz, hogy már mintegy 51 ezren választották ezt az adófajtát – mondta a Magyar Hírlapnak Izer Norbet.

A Pénzügyminisztérium adóügyekért felelős államtitkára a lap keddi számában kiemelte: a 2013-ban bevezetett kisvállalati adó az egyik legdinamikusabban népszerűsödő adófajta. Megjegyezte, hogy a kormány több speciális adózási formát kínál a vállalkozásoknak, és a megfelelő adózási mód kiválasztásával rengeteg pénz spórolható meg törvényi keretek között.

A kiva kulcsa először 2017-ben csökkent két százalékkal 14 százalékra, majd 2018-ban újabb egy százalékpontos mérséklés történt, majd a gazdaságvédelmi akcióterv az idei évtől további egy százalékponttal, 12 százalékra mérsékelte az adókulcsot – írta a lap.

Izer Norbert közölte: az intézkedés eredményességét a legfrissebb statisztika igazolja, az adóhivatal február 7-i nyilvántartásában ugyanis már 50 899 kivás cég szerepelt.

Az államtitkár kitért arra, hogy az adózók számával együtt és a kulcs csökkentése ellenére a kiva-bevételek is nőttek: míg 2018-ban 41,7 milliárd forint volt a költségvetés kiva bevétele, addig tavaly már 70,5 milliárd forint.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.