Érdemes ehhez felidézni néhány fontos tudnivalót a bankkártyák igénylésével, használatával kapcsolatban. Főként annak figyelembevételével, amit a Magyar Bankszövetség a bankfiókok várható nyitva tartásáról közölt. Eszerint a magyar bankszektor a bankfiókok nyitva tartását úgy tervezi, hogy a vírushelyzet lehetséges kockázatait számba véve nagy számban maradjanak normál üzemmenet szerint nyitva tartó fiókok. A bankfiókok túlnyomó többsége a szokott módon működik most hétfőtől is, az ügyfelek kiszolgálása folyamatos. A dolgozók aktuális létszáma és az ügyféltérben tartózkodó ügyfelek számának korlátozása miatt azonban előfordulhat, hogy egyes, nagyobb forgalmat bonyolító fiókok előtt várakozni kell.
Az esetlegesen zárva maradó fiókokról a bankok honlapján lehet tájékozódni. A válságkezelési intézkedések részeként ugyanakkor előfordulhat, hogy a bankfióki szolgáltatások optimalizációja miatt egyes kisebb forgalmú helyeken szüneteltetik a személyes kiszolgálást. Például annak érdekében, hogy a banki munkatársakat a nagyobb hatékonyságú területekre és egységekbe tudják átcsoportosítani.
Manapság, akinek van banki kapcsolata, bankkártyája is van, ami az általános gyakorlat szerint a folyószámlákhoz társul. Betéti típusú, ám egy számlához több kártya is kapcsolódhat. Ettől függetlenül az ügyfélnek természetesen lehet hitelkártyája is. Bár a hazai gyakorlatban egyre népszerűbb a plasztikos készpénzkímélő fizetési forma, egy lejáratához közeledő bankkártya, vagy akár egy új beszerzése esetén akadhatnak kérdések, a rendszeres gyakorlattól eltérő esetek, amelyek megoldása érdekében azonban nem kell azonnal a bankfiókba szaladni. Érdemes mindenekelőtt ellenőrizni, hogy milyen lejárati dátum szerepel a kártyán: a plasztik mindig a megjelölt hónap utolsó napjáig érvényes, így például a 03/20 jelzés esetén március utolsó napját jelenti.
Gyakran előfordul, hogy az ügyfelek elfelejtik, mikor jár le a kártyájuk, és akár csak a pénztárnál derül ki, hogy az már nem használható. A bankjegykiadó ATM-ek ilyenkor el is nyelik a kártyát, a legtöbb reklamáció kártya elnyelés miatt azért van, mert lejárt a kártya. De az sem ritka, hogy az ügyfél szórakozottságból összekeveri a bankkártyáit és a pin-kódokat, akár háromszor is egymás után. Ahogyan olyan eset is előfordulhat, amikor az ügyfél csupán lassú, egy bizonyos ideig nem veszi el a kártyáját, amit az ATM beszippant. Jó tanács ezek után, hogy mindig először a kártyát kell elvenni, majd a pénzt és a blokkot. A figyelmetlen, ám annál dühösebb kártyabirtokosok jellemzően ilyenkor is többnyire a bankfiókban kötnek ki, és csak tovább füstölögnek, amikor kiderül, hogy a bankfiókokban lévő automatát nem a fiók tölti, és az ottani alkalmazottak, kulcs híján ki sem tudják nyitni az ATM-et.