Az otthoni munkavégzéssel, digitális tanulással kapcsolatban már számos figyelmeztetés megjelent, amely óva inti a felhasználókat az adathalász csalók támadásaitól. Az információbiztonsági és adatvédelmi kockázatokra nem lehet elég körültekintően felkészülni, ehhez a Deloitte szakértői adnak újabb tippeket.
Probléma lehet például, hogy nem megfelelően védettek az eszközök, például nincs rajtuk naprakész vírusirtó szoftver vagy elavult az operációs rendszer. Gyakori rés a pajzson, hogy a felhasználó nem biztonságos, azaz jelszóval nem védett wifihálózatra csatlakozik fel, illetve internetes dezinformációk áldozatává válik, emiatt pedig könnyebben bedől az adathalász e-maileknek. Könnyebb préda lehet az a munkavállaló is, aki multifaktoros azonosítási folyamattal csatlakozik a vállalati rendszerekhez.
A különböző munkafolyamatok során akadnak olyan szakaszok, amikor nagyobb veszélyben vannak a bizalmas adatok, ilyen az is, amikor az iratokat, adathordozókat az irodából otthonra és vissza szállítják, mert így elveszhetnek, ellophatják azokat. Kockázatos lehet a tartalék eszközök, az alapvető üzletmenet folytonosságát biztosító intézkedések hiánya (áramszünet, internetes kapcsolat lelassulása, készülék meghibásodása) vagy az, ha az adatvédelemben, informatikai biztonságban járatos személyek nem elérhetők a többiek számára. A felkészültséghez elengedhetetlen, hogy a dolgozók megfelelő tájékoztatást kapjanak a személyes adatok, üzleti titkok és egyéb bizalmas információk védelméről, és arra vonatkozó céges terv is kell, hogy mi a teendő, ha a távoli munkát biztosító eszközök nem elérhetők.
Védekezésképpen a szakértők szerint tanácsos például rendkívüli helyzet esetén minden új folyamatot dokumentálni, a dolgozók otthoni eszközeit pedig frissíteni kell az aktuális információbiztonsági elvek mentén és akár online képzéseken folyamatosan tájékoztatni az érintetteket a tudnivalókról.
A Deloitte arra is kitér: a távoli munkavégzés során a különböző adatbiztonsági intézkedések alkalmazása a munkavállalók megfigyelésével vagy ellenőrzésével járhat, amely további adatvédelmi, munkajogi szempontokat vethet fel. Ha a dolgozó elveszíti a nála lévő dokumentumokat vagy hekkertámadás áldozatává válik, esetleg ha műszaki hiba miatt személyes adatok vesznek el, az incidenst jelenteni kell az adatvédelmi hatóságnak és bizonyos esetekben az érintetteknek, ügyfeleknek is.



















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!