Rövidebb nyitvatartás
A járványhelyzetben a NAV igyekszik minimalizálni az ügyfeleire és munkatársaira ható kockázatokat, ezért a fővárosi és a megyei központi ügyfélszolgálatok március 18-ától heti 25 órában várják az ügyfeleket. Fontos változás, hogy az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van. Mivel az adóügyek döntő része elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal azt javasolja, hogy az ügyfelek válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézést.
Egyszerűbb telefonálás
Az adóhivatal egyszerűsítette azon egyedi azonosítószámoknak az igénylését, amelyekre az adóügyek telefonos elintézéséhez van szükség. Az azonosító megszerzéséhez egy elektronikus űrlapot, az úgynevezett TEL adatlapot kell kitölteni. A nyomtatvány akár okostelefonról is elérhető a www.onya.nav.gov.hu címen, a belépéshez ügyfélkapus hozzáférés kell. A NAV ezután napokon belül megküldi a kérelmező ügyfélkapujára a telefonos ügyintézési azonosításhoz szükséges PIN-kódot. Ezzel a 06-80/20-21-22-es telefonszámon egyedi adóügyek is elintézhetők.
E-keresetkimutatás
Érdemes igénybe vennie a NAV online keresetkimutatását azoknak, akik mostanában vennének fel hitelt – a rendszer előnye, hogy nem szükséges a személyes megjelenés. Az e-keresetkimutatás a www.nav.gov.hu/nav/ebev_portal címen érhető el. A kimutatásban egy év, a lekérdezést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatai szerepelnek. A NAV az e-keresetkimutatást elektronikusan továbbítja a kérelmező magánszemély által megjelölt hitelnyújtónak. Jelenleg hét pénzügyi szereplő ügyfelei használhatják a szolgáltatást.