Sorra jelentik a be a hazai járműipari cégek, gyártók és beszállítók, hogy meghosszabbítják a korábban megkezdett kényszerű üzemszünetet. A Magyar Suzuki Zrt. az eredetileg április 3-ig tervezett leállást további két héttel meghosszabbítja – közölte lapunkkal a cég. A gyártó a leállás alatt azon dolgozik, hogy az újrainduláshoz megteremtse a biztonságos munkavégzés feltételeit. A győri Audi, ahol mintegy 13 ezer ember dolgozik, március 23-án hétfőn állt le, az előzetes tervek szerint két hétre, azaz a hét végéig. A továbbiakról a gyár kommunikációs vezetője későbbre ígért lapunknak tájékoztatást. A leállás első hetére a termelési területeken az állásidő volt érvényes. Ez alapesetben azt jelenti, hogy a jövedelmek kifizetése – mozgóbér és pótlék nélkül – biztosított.
A kecskeméti Mercedes-Benz-gyár április 21-ig hosszabbította meg a munkavégzés szüneteltetését a koronavírus-járvány miatt. A Daimler március 17-én döntött úgy, hogy két hétre megszakítja a gyártást európai telephelyeinek nagy részén. Ez a döntés a kecskeméti gyárat is érintette, ahol március 20-án függesztették fel a munkát. Az elengedhetetlenül szükséges területek működését továbbra is biztosítják, ezeken a részlegeken a munkatársak létszámát minimálisra csökkentették, megfelelő védelmükről továbbra is gondoskodnak. A cég célja továbbra is az, hogy munkavállalói munkahelyét és bérét hosszú távon biztosítani tudja. A gyár több mint 4400 munkatársat foglalkoztat.

Fotó: MTI/Varga György
A szentgotthárdi Opel motorgyárban a hét végéig biztosan nem indul újra a termelés, a későbbiekről a PSA központilag dönt – közölte kérdésünkre Kaszás Zoltán, a gyár kommunikációs vezetője. Lapunk más forrásból úgy értesült, hogy Szentgotthárdon nem készülnek a gyártás újraindítására a jövő hét elején sem. Mint korábban beszámoltunk róla, március 23-án állt le a termelés a gyárban. A Peugeot-, Citroën-, DS-, Opel- és Vauxhall-márkákat gyártó franca PSA akkor arról adott ki közleményt, hogy első körben március 27-ig leállítja a teljes európai termelést. Mivel ez azt jelenti, hogy nem szerelnek össze autókat, ezért Szentgotthárdon sem gyártanak motorokat. A leállás a fizikai és a szellemi dolgozókat egyaránt érinti, de azt ígérik: nem fogják fizetés nélkül hagyni a munkásokat.