Rákaptak az idősek a netes bankolásra

A járvány kitörése óta egyre többen élnek a bankok digitális szolgáltatásai nyújtotta lehetőségekkel, amelyek a védekezést támogatják. Még az internet használatához kevésbé szokott idősebbek is rászoktak az elektronikus bankolásra.

Horváth Éva
2020. 04. 20. 13:36
Már az automatát sem kell igénybe venni a pénzügyekhez Fotó: Havran Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A hagyományosan legnagyobb lakossági ügyfélkörű OTP Banknál csak az elmúlt hónapban mintegy harmadával nőtt az online tranzakciók száma. A járvány miatti intézkedések szempontjából már erősen érintett március­ban az elektronikus ügyintézések terén jelentősebb növekedést az átutalások, a postai csekkek QR-kódos befizetése, a mobiltelefon-egyenlegek feltöltése, valamint a betéti vagy hitelkártyával kapcsolatos ügyek esetében figyeltek meg. Az OTP 65 év feletti ügyfeleinek mintegy 40 százaléka kötött eddig szerződést internetbanki vagy mobilbanki szolgáltatásokra. A belépők 75 százaléka ugyanakkor rendszeresen használja is a bank digitális felületeit. – Az internetbank és mobilalkalmazások használata gyors, praktikus és biztonságos. Sőt azt tapasztaljuk, ha az idősebbek beléptek az online ügyintézés világába, többségük szívesen marad ennél a formánál – mondta Kuhárszki András, az OTP Bank igazgatója.

A Gránit Banknál már korábban is 70-80 százalékban VideóBankon keresztül nyitottak számlát a lakossági ügyfelek, de az elmúlt hetekben ez az arány 90 százalékosra nőtt – derül ki az Origó összeállításából. – A bank mobilapplikációjának használatában is jelentős növekedést mértek. Érdekesség, hogy az érintős bankkártya helyett a vele teljesen azonos értékű, érintéses fizetésre használható mobilappliká­ciót kezdték jobban használni az ügyfelek a boltokban is. Ezt egy újdonság hajtotta a napokban: fizetési kérelem a március 2-án elindult azonnali fizetési rendszer egyik új szolgáltatása.

Már az automatát sem kell igénybe venni a pénzügyekhez
Fotó: Havran Zoltán

Az Erste Banknál is nőtt az elektronikus csatornák népszerűsége és forgalma. A netbanki belépések száma márciusban 8 százalékkal emelkedett, és 13 százalékkal többen töltötték le a mobilbankot februárhoz képest. A készpénzfelvételek a bankjegykiadó auto­matáknál némileg csökkentek, miközben 8 százalékkal nőtt a felvett összeg márciusban a februá­rihoz képest.

A K&H Banknál is a forgalom emelkedését tapasztalják a veszélyhelyzet kihirdetése óta mind az e-bank, mind a mobilbank esetében, leginkább a csekkbefizetéseknél. Az is látszik, hogy a hitelintézetnél az online bankkártyás fizetések 55 százalékkal növekedtek idén márciusban a tavalyi év azonos időszakához képest, az online fizetések értéke pedig még ennél is drasztikusabban, 70 százalékkal bővül. A K&H Bank tavalynak év végén összesen 450 ezer digitálisan aktív ügyféle volt, ez a szám mostanra 480 ezerre emelkedett.

A CIB Banknál az elektronikus csatornák használatában az elmúlt három hétben csak minimális, három százalék alatti növekedést mértek, míg az MKB Banknál az elmúlt két hétben vezették be a digitális ügyfélhívó rendszerüket, valamint a VideóBank szolgáltatásukat. Az MKB-nál, a Takarékbanknál és az UniCredit Banknál is arról számoltak be, hogy az ügyfeleik az egyszerűbb banki műveletek elvégzéséhez egyre szélesebb körben veszik igénybe az elektronikus lehetőségeket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.