A hagyományosan legnagyobb lakossági ügyfélkörű OTP Banknál csak az elmúlt hónapban mintegy harmadával nőtt az online tranzakciók száma. A járvány miatti intézkedések szempontjából már erősen érintett márciusban az elektronikus ügyintézések terén jelentősebb növekedést az átutalások, a postai csekkek QR-kódos befizetése, a mobiltelefon-egyenlegek feltöltése, valamint a betéti vagy hitelkártyával kapcsolatos ügyek esetében figyeltek meg. Az OTP 65 év feletti ügyfeleinek mintegy 40 százaléka kötött eddig szerződést internetbanki vagy mobilbanki szolgáltatásokra. A belépők 75 százaléka ugyanakkor rendszeresen használja is a bank digitális felületeit. – Az internetbank és mobilalkalmazások használata gyors, praktikus és biztonságos. Sőt azt tapasztaljuk, ha az idősebbek beléptek az online ügyintézés világába, többségük szívesen marad ennél a formánál – mondta Kuhárszki András, az OTP Bank igazgatója.
A Gránit Banknál már korábban is 70-80 százalékban VideóBankon keresztül nyitottak számlát a lakossági ügyfelek, de az elmúlt hetekben ez az arány 90 százalékosra nőtt – derül ki az Origó összeállításából. – A bank mobilapplikációjának használatában is jelentős növekedést mértek. Érdekesség, hogy az érintős bankkártya helyett a vele teljesen azonos értékű, érintéses fizetésre használható mobilapplikációt kezdték jobban használni az ügyfelek a boltokban is. Ezt egy újdonság hajtotta a napokban: fizetési kérelem a március 2-án elindult azonnali fizetési rendszer egyik új szolgáltatása.

Fotó: Havran Zoltán
Az Erste Banknál is nőtt az elektronikus csatornák népszerűsége és forgalma. A netbanki belépések száma márciusban 8 százalékkal emelkedett, és 13 százalékkal többen töltötték le a mobilbankot februárhoz képest. A készpénzfelvételek a bankjegykiadó automatáknál némileg csökkentek, miközben 8 százalékkal nőtt a felvett összeg márciusban a februárihoz képest.
A K&H Banknál is a forgalom emelkedését tapasztalják a veszélyhelyzet kihirdetése óta mind az e-bank, mind a mobilbank esetében, leginkább a csekkbefizetéseknél. Az is látszik, hogy a hitelintézetnél az online bankkártyás fizetések 55 százalékkal növekedtek idén márciusban a tavalyi év azonos időszakához képest, az online fizetések értéke pedig még ennél is drasztikusabban, 70 százalékkal bővül. A K&H Bank tavalynak év végén összesen 450 ezer digitálisan aktív ügyféle volt, ez a szám mostanra 480 ezerre emelkedett.