A repülőgépek széksoraiban lévő középső és belső üléseket eddig is fanyalogva foglalták el az utasok, s ez a kérdés most fokozottan kényes a koronavírus-járvány idején a kellő távolság tartása miatt. A légitársaságok az újraindulás után erre is igyekeznek megoldást találni, ami egyelőre nem okoz túl nagy gondot, mivel a járvány kitörése óta már enyhén szólva sem beszélhetünk tömött járatokról.
Itt van például az amerikai Indigo Partners csoporthoz tartozó denveri Frontier Airlines légitársaság, amely azzal az innovatív ötlettel állt elő a CNN szerint, hogy ha a kedves utas azt akarja, ne üljön a sorában a középső széken senki, hát fizessen érte. Ez az opció a cég „több hely” ültetési rendje révén érhető el, ami értelemszerűen azt jelenti, hogy az adott járatokon a középső ülések üresek maradnak. Ezzel ugyan még mindig nem lehet biztosítani a másfél-két méteres távolságot a második szomszédtól, de azért több a semminél.
A Frontier május 8. és augusztus 31. között ajánlja ezt a lehetőséget minden járatán tizennyolc üres középső ülés fenntartásával – bár többre is volna lehetőség a 26-41 széksoros gépeken. A jegyárak 39 dollárnál kezdődnek utasonként. Más amerikai légitársaság is alkalmaz hasonló elhelyezést. A Delta Air Lines például egy hónapja vezette be a középső ülések üresen tartásának rendszerét, ráadásul ezért nem számít fel külön díjat. Az American Airlines a középső székek felét tartja üresen, s csak szükség esetén használja őket.
A cégek egyéb biztonsági intézkedéseket is foganatosítanak, bár az amerikai repülésbiztonsági hivatal szerint a járvány márciusi kitörése óta 96 százalékkal esett az utasok száma. A légitársaságok a biztonság kedvéért kérik az arcmaszk használatát, sőt a Frontier, a Delta, az American és a JetBlue gépeinek fedélzetén ez kötelező is. Az Alaska Airlines továbbá azzal igyekszik utasai kedvében járni, hogy már a fedélzeten lemondhatják vagy átírathatják jegyüket más járatra, ha nem kaptak megfelelő távolságtartást biztosító helyet.
Nem vitás azonban, hogy az amerikai légitársaságok az egyik legnagyobb vesztesei a járványnak: együttesen havonta 10 milliárd dollárt veszítenek, s átlagban kevesebb mint két tucat utast reptetnek gépenként.