Ha nem akarsz a repülőn szomszédot, fizess érte!

A repülőgépek széksoraiban lévő középső és belső üléseket eddig is fanyalogva foglalták el az utasok.

Mártonffy Attila
2020. 05. 06. 15:51
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A repülőgépek széksoraiban lévő középső és belső üléseket eddig is fanyalogva foglalták el az utasok, s ez a kérdés most fokozottan kényes a koronavírus-járvány idején a kellő távolság tartása miatt. A légitársaságok az újraindulás után erre is igyekeznek megoldást találni, ami egyelőre nem okoz túl nagy gondot, mivel a járvány kitörése óta már enyhén szólva sem beszélhetünk tömött járatokról.

Itt van például az amerikai Indigo Partners csoporthoz tartozó denveri Frontier Airlines légitársaság, amely azzal az innovatív ötlettel állt elő a CNN szerint, hogy ha a kedves utas azt akarja, ne üljön a sorában a középső széken senki, hát fizessen érte. Ez az opció a cég „több hely” ültetési rendje révén érhető el, ami értelemszerűen azt jelenti, hogy az adott járatokon a középső ülések üresek maradnak. Ezzel ugyan még mindig nem lehet biztosítani a másfél-két méteres távolságot a második szomszédtól, de azért több a semminél.

A Frontier május 8. és augusztus 31. között ajánlja ezt a lehetőséget minden járatán tizennyolc üres középső ülés fenntartásával – bár többre is volna lehetőség a 26-41 széksoros gépeken. A jegyárak 39 dollárnál kezdődnek utasonként. Más amerikai légitársaság is alkalmaz hasonló elhelyezést. A Delta Air Lines például egy hónapja vezette be a középső ülések üresen tartásának rendszerét, ráadásul ezért nem számít fel külön díjat. Az American Airlines a középső székek felét tartja üresen, s csak szükség esetén használja őket.

A cégek egyéb biztonsági intézkedéseket is foganatosítanak, bár az amerikai repülésbiztonsági hivatal szerint a járvány márciusi kitörése óta 96 százalékkal esett az utasok száma. A légitársaságok a biztonság kedvéért kérik az arcmaszk használatát, sőt a Frontier, a Delta, az American és a JetBlue gépeinek fedélzetén ez kötelező is. Az Alaska Airlines továbbá azzal igyekszik utasai kedvében járni, hogy már a fedélzeten lemondhatják vagy átírathatják jegyüket más járatra, ha nem kaptak megfelelő távolságtartást biztosító helyet.

Nem vitás azonban, hogy az amerikai légitársaságok az egyik legnagyobb vesztesei a járványnak: együttesen havonta 10 milliárd dollárt veszítenek, s átlagban kevesebb mint két tucat utast reptetnek gépenként.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.