Németországban még vitatkoznak a keresletet ösztönző autócsereprogram, közkeletű nevén roncsprémium alkalmazásán, Csehországban már be is vezették. A Restart nevű akcióban egy Octavia ára akár 2,8 millió forinttal, a Karoqé 1,5 millióval, a Fabiáé pedig nagyjából egymillióval csökkenthető. Eközben az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) és három másik európai járműipari szervezet huszonöt pontban foglalta össze azokat az intézkedéseket, amikkel szerintük az Európai Unió és tagállamai az autóipar újraindulását segíthetnék. A javaslatok részét képezi az új járművek vásárlásának támogatása, a határellenőrzések lazítása, valamint a versenyszabályozás átmeneti megváltoztatása is. A javaslatokat az ACEA mellett az Autóipari Beszállítók Európai Szövetsége (CLEPA), az Európai Gumiabroncs- és Gumigyártók Szövetsége (ETRMA), illetve az európai autókereskedőket és szervizeket képviselő CECRA fogalmazta meg. A négy szervezet együttesen az egész autóipari ellátási láncot lefedi.
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.