Az állami bérkompenzáció feltétele, hogy a munkáltató csökkentett munkaidőben – a korábbi legalább 25, legfeljebb 75 százalékában – foglalkoztassa az alkalmazottat. Az így kieső munkaórák után rugalmas, egyéni fejlesztési időt kell vállalnia a munkavállalónak. A munkaidő csökkentésével kieső bérhez az állam legfeljebb nettó 75 ezer forinttal járul hozzá, amelyet közvetlenül kap a munkavállaló. Az összeg akkor érhető el, ha a dolgozó fizetése elérte a nettó minimálbér kétszeresét, a 214 130 forintot. Az alacsonyabb kereset arányosan kisebb támogatást jelent.
Tovább járhat a bértámogatás
Itt állíthatja be, hogy a Google keresőben elsők között legyen a Magyar NemzetHosszabb távon megmaradhat a munkahelyvédelmi bértámogatás – értesült a Magyar Nemzet. A csökkentett munkaidős foglalkoztatás mellé igényelhető állami segítségnyújtás fenntartását korábban a munkaadói képviseletek is kezdeményezték. Ennek oka, hogy a járványveszély csökkenése ellenére a kereslet bizonytalan ideig még alacsony szinten maradhat.

A téma legfrissebb hírei
Tovább az összes cikkhezNe maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!
- Iratkozzon fel hírlevelünkre
- Csatlakozzon hozzánk Facebookon és Twitteren
- Kövesse csatornáinkat Instagrammon, Videán, YouTube-on és RSS-en























