időjárás 2°C Taksony 2022. november 29.
logo

Fiatalos, modern márkává válik a Hunguest Hotels szállodalánc

Thurzó Katalin
2020.06.22. 05:45
Fiatalos, modern márkává válik a Hunguest Hotels szállodalánc

Öt éven belül minőségi szintugrásra készül a magyar turizmus egyik legjelentősebb szereplője, a patinás Hunguest Hotels szállodalánc. Mészáros Beatrix, a tulajdonos Opus Global Nyrt. és a Hunguest Hotels igazgatósági elnöke a Magyar Nemzetnek adott exkluzív interjúban beszélt 14 tagszálloda nagyszabású megújulási terveiről, egyúttal jelezte: nem kíván foglalkozni a politikai hangulatkeltés szándékával megjelenő írásokkal. Mint mondta, professzionális szakembergárda dolgozik azon, hogy a fiatal generációt is megszólító hazai tulajdonú, nagy múltú hotellánc piacvezető szerepe tovább erősödjön a belföldi turizmusban.

– A belföldi turizmus meghatározó szereplőjeként a Hunguest Hotels Magyarország legnagyobb szállodavállalata, amely jelenleg négy országban 26 szállodát tudhat magáénak. Milyen változásra készül a patinás hotelhálózat, hogyan foglalható össze a fejlesztési stratégia koncepciója?

– A Hunguest Hotels a kereskedelmi szálláshelyek piacán a legnagyobb belföldi vendégkört fogadó lánc. A soron következő fejlesztésekkel árban elérhető, de lényegesen magasabb színvonalú szolgáltatásokat nyújtunk majd, ezzel erősítve a hazai piac iránti keresletet, és a minőségi belföldi turizmust. A több ütemben megvalósuló felújítási program a tervek szerint 14 hotel kategóriaváltását célozza, amelyek a fejlesztés eredményeként négy csillag, illetve négy csillag superior minősítésű szintre léphetnek. A Hunguest hotelek közkedvelt célpontjai a magyar és külföldi vendégeknek, akiknek több évtizedes fennállását köszönheti a szállodalánc, ezt a közeljövőben úgy szeretnénk viszonozni, hogy 14 szállodát öt éven belül felújítunk, a működő egységeinkben pedig azt kutatjuk, miként tehetnénk még kellemesebbé az ott tartózkodást, de már a fiatalabb generációnak is. Eredményeink elérésében jelentős szerepet játszanak a munkatársaink, ezért nagyobb figyelmet fordítunk a munkaerő-kiválasztásra, a -képzésre és a dolgozói motiváltságra is.

– Hogyan finanszírozza a szállodalánc a nagyszabású átalakításokat? A Kisfaludy-programban már megjelentek tényszerű részletek a fejlesztésekkel járó állami támogatásról, ám ezeket helyenként sajátosan értelmezték.

– A Magyar Turisztikai Ügynökség 2017 óta a Kisfaludy programban számos pályázatot hirdetett már szálláshelyfejlesztés támogatására panzióknak, szállodáknak, de csak tavaly év végén jelent meg az első olyan felhívás, amin a Hunguest is el tudott indulni. A felújításokhoz az elnyert 17 milliárd forint mellé több mint 27 milliárd forint önerőt biztosít az anyavállalat Opus Global Nyrt., ez azt jelenti, hogy minden egyes forint állami támogatás mellé több mint másfélszer annyit hozzátesz a tulajdonos, amelyet a beruházásra fordítunk. Így minden idők egyik legnagyobb szállodafejlesztésére kerülhet sor. A beruházással megvalósuló magasabb színvonal a forgalom, ezáltal az adóbevételek, például az áfa, a társasági adó és az iparűzési adó növekedésével is együtt jár majd, utóbbi az önkormányzatok költségvetését támogatja. A Hunguest szállodák a jelentős kapacitásuk és a produkált vendégéjszakaszámok következtében az érintett települések legnagyobb idegenforgalmi adóbefizetői. Az állami támogatásra ítélt 14 szállodánk éves szinten csaknem két és félmilliárd forint idegenforgalmi adót fizet.

– Mikor nyit az első felújított szálloda? Milyen ütemezésben valósulnak meg a beruházások?

– Az érintett hoteleket két ütemben újítjuk fel, a rekonstrukció első üteméhez tartozó hét szálloda felújítási munkálatai már júniusban elkezdődnek. Ez a hét ház teljes bezárás alatt újul meg, a fennmaradó szállodákat pedig részleges zárás mellett fejlesztjük. A felújítások időtartama függ azok mértékétől és a hotel nagyságától – a legrövidebb időtartam hat hónap, míg lesz olyan szálloda, amelynek felújítása elhúzódik több mint két évig. A fejlesztésekhez szükséges saját források megléte biztosítja, hogy a felújítások időben, és a leggyorsabb ütemben megvalósulhassanak.

Mészáros Beatrix: Összetéveszthetetlen, újfajta minőséget szeretnénk nyújtani

– A megújulással a szabadidős és wellnessturizmus piacán élvonalbeli szállásszolgáltató fő profilja is változik?

– Tagszállodáink a legismertebb gyógyhelyeken, üdülő- és hegyvidéki területeken, kiemelt nagyvárosokban találhatók, és a legszélesebb igényeknek megfelelő szolgáltatásokat kínálják: gyógyszolgáltatások, wellness-, rekreá­ciós és fitneszszolgáltatások, konferencialehetőségek, élménydús programok. A fő profilunk nem változik, viszont a fejlesztésekkel megújuló Hunguest Hotels szállodák jellemzően magasabb színvonalat képviselnek majd, mint a jelenlegi besorolás és árkategória. De a csillagok számánál is fontosabb szempont az, amit a vendégek tapasztalnak nálunk minőségben, szolgáltatásban, érzésben: összetéveszthetetlen, mégis egészen újfajta „Hunguest-minőséget” szeretnénk nyújtani. Nagyon sok a törzsvendégünk, döntő részük az idősebb generációhoz tartozik, közülük többen vannak, akik évtizedekkel ezelőtt gyermekeikkel töltötték a nyarat valamelyik szállodánkban. A gyerekek mára kirepültek, a szülők viszont még visszajárnak. Ugyanakkor felnőtt egy generáció, akik már más, a megszokottnál rendszerint magasabb igényeket támasztanak egy turisztikai szolgáltatóval szemben. A szállodafejlesztésekkel nyitni szeretnénk a fiatalok felé, hogy akár a szüleikkel, akár az új családjukkal, illetve egyedül vagy a barátaikkal egy minden igényt kielégítő, árban megfizethető szolgáltatást vehessenek igénybe nálunk. Ennek érdekében kutatásokat végeztünk a köreikben, mert tudni szerettük volna, hogy miért utaznak, mit keresnek és mi alapján választanak szállodát – a tervezés és fejlesztések megvalósítása során ezeket az igényeket tartjuk szem előtt. A szállodák megújulásával együtt tehát egy új, fiatalos, modern márka is születik, a rebranding természetesen az arculatban is megjelenik majd.

– Miként módosul a hálózat kapacitása, befogadóképessége a fejlesztési program révén?

– Új szállodát nem építünk a Kisfaludy pályázati programból, hanem a meglévőket fejlesztjük. Néhány egységünkben új szobákat alakítanak ki, például Szegeden, ahol csaknem húsz százalékkal növeljük a férőhelyeket. Azonban a fejlesztés fő iránya elsősorban a minőségi és nem a mennyiségi fejlődés. Egy példát említenék: a kisgyermekes családokra fókuszálva, Gyulán és Bükfürdőn – a tervek szerint – a korábbinál jóval nagyobb és modernebb gyerekvilágot alakítunk ki. Fontos szándék, hogy a társaság értékteremtő képessége mellett a hatékonyságot is növeljük.

– Külföldön is jegyez szállodákat a Hunguest Hotels. A határon túl módosulnak-e a korábbi növekedési tervek?

– Továbbra is célunk a partneri kapcsolatok ápolása és a folyamatos jelenlét a régiós piacon. Magyarországhoz hasonlóan, a kelet-közép-európai térségben is kimagaslóan nőtt az utazás iránti igény az elmúlt években, és például a német turisták helyét részben átvették a szlovák, cseh, lengyel és román vendégek. Ugyan a pandémiás helyzet ezt valamennyire befolyásolhatja, de csak rövid távon. Ezzel együtt a szállodáinkba érkező foglalások reményekre adnak okot: úgy tűnik, a belföldi turizmus fokozatos bővülése valamelyest ellensúlyozza a külföldi vendégek átmeneti hiányát.

– Nemrégiben arról cikkeztek, hogy a szállodavállalat csoportos létszámleépítéssel megválik munkavállalóinak jelentős részétől. Milyen szerepet szánnak a Hunguest Hotelsnek az iparági foglalkoztatásban, ezáltal a vidéki gazdaságban?

– A tulajdonos Opus Global Nyrt. eredetileg decemberi kezdéssel, szakaszosan, tehát időben elhúzva kezdte volna meg az egyes szállodák felújítását. A részleges vagy teljes zár mellett tartó munkálatok miatt egyébként is elbocsátásokra kényszerült volna a hotellánc, ám ezek az egyes házak tekintetében eltérő időpontokban, és értelemszerűen egyszerre kevesebb dolgozót érintve valósultak volna meg. A pandémiás helyzetben azonban a menedzsment gazdasági szempontból racionális és elengedhetetlen döntést hozott, amikor előre ütemezte az egyébként is zárva tartó szállodák felújítását. A csoportos létszámleépítés tehát a járványhelyzet miatti bezárások és az előre hozott felújítási munkálatok együttes következménye. Fontos hangsúlyozni ugyanakkor, hogy ez egy átmeneti állapot, a megújult négy csillag, illetve négy csillag superior besorolású Hunguest Hotels szállodákba nagy számban számítunk majd a szakképzett, minőségi munkaerőre.

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.