Havidíjért magától parkol az autó

Új, jövedelmező üzlet nyílik meg az autógyártóknak, miután egyszerű szoftverfrissítés révén többletképességekkel ruházhatják fel a már eladott modelljeiket. Gondoljunk csak a fedélzeti kommunikációs rendszer utólagos módosításaira, amihez nem kell hardvert beszerelni vagy cserélni: az automatikus parkolás, a sebességtartó automatika vagy a vezeték nélküli okostelefon-integráció sokat javít egy autó használhatóságán. Persze ezekért az extrákért ugyanúgy fizetni kell, mint a metálfényezésért vagy az alufelniért.

2020. 07. 26. 18:36
Szoftverfrissítés útján vásárolhatók új képességek a járművekhez Fotó: 123RF
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autógyártók új, jövedelmező üzleti területre bukkantak, miközben a személyautók a korábbi mechanikus szerkezetek helyett egyre inkább kerekeken gördülő számítógépekké válnak. A digitalizálás révén ugyanis az autók extralistáinak egy része puszta szoftvermódosítás. Csakhogy az új képességeket most már utólag, a kasszától való távozás után, visszamenőlegesen is le lehet tölteni – mint például a mobiltelefonokra az új alkalmazásokat.

Az Automobilwoche kérdésére Jan Burgard, a Berylls stratégiai tanácsadója elmondta: minthogy egyre több szoftveres funkció van az autókban, a műhely felkeresése nélkül is frissíthető vagy élesíthető egy-egy új funkció, és az utólag értékesített szolgáltatások aránya egyre bővül. Az utólagos felokosítás alatt nem csak a navigációra vagy a telefonintegrációra kell gondolni. Az ilyesmit érdemes előkészíteni beépített, de nem működő hardveres eszközökkel – mondta Burgard, példaként említve az ülésfűtést, amelyet csak akkor használhatnának az autósok, amikor télen előfizetnek rá.

Szoftverfrissítés útján vásárolhatók új képességek a járművekhez
Fotó: 123RF

Burgard felidézte, amikor a Tesla 2016 végén néhány ezer euróért utólag aktiválta azokat a kamerákat, amelyek különféle önvezető funkciókat támogatnak, és a tulajdonosok így csaknem önvezető autó birtokosává váltak. Most a német gyártók is követik a példát. Az Audi havonta tíz euróért lehetővé teszi autóiban a digitális rádióvételt vagy az okostelefon-tükrözést – egy évre 85 eurót kell fizetni.

A Mercedes operációs rendszerével később is aktiválható az okostelefon-integráció vagy a navigáció később. Az ügyfél PIN-kóddal, ujjlenyomat-leolvasóval vagy szemfelismerővel azonosíthatja magát, amikor a járműtől vásárolni szeretne.

Eközben a bajor rivális szóvivője, Nadja Horn arról beszélt, hogy a BMW is kínál digitális utóértékesítést, távolsági fényszóró asszisztenssel, sebességtartó automatikával vagy egy új, sportos hangzással. Az alkalmazás segít a használt autók vásárlóinak is: a második tulajdonos a járművét kívánsága szerint szerelheti fel különböző képességekkel, mintha új autó lenne.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.