Egy kormánybizottsági javaslat alapján a tervezettnél három évvel előbb megszűnhet az új, belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítése Nagy-Britanniában.

Mérgező teát hívnak vissza a forgalomból
Egy doboz tea rejtélye.
Egy kormánybizottsági javaslat alapján a tervezettnél három évvel előbb megszűnhet az új, belsőégésű motorral szerelt járművek értékesítése Nagy-Britanniában.
A tiltás eredetileg 2040-től lett volna érvényes, majd 2035-re tűzték ki a határidőt, ám most a klímaváltozás bizottság tagjai úgy látják, hogy a technológia fejlődése és a piaci változások lehetővé teszik a 2032-es határidőt. Ez utóbbi dátum már idén februárban is felmerült, éppen a 2035-ös határidő elfogadása után – a szigorítással segíteni szeretnék annak a célnak az elérését, amellyel a szigetország 2050-re karbonsemlegessé válna.
A jogszabály a hibrid és a plug-in-hibrid technológiával szerelt járművek értékesítését is tiltja – jelezte az Inside EVs szakportál. Mindkét típus hagyományos motorral, de elektromos rásegítéssel szerelt, de míg az előbbi akkumulátorát az autó belsőégésű motorja tölti, addig az utóbbi a hálózatról is tölthető. Lényeges az is, hogy nemcsak a személyautókra vonatkozik az új szabályozás, hanem a kisteherautók és a motorkerékpárok gyártóit is lépésre kényszeríti a teljes mértékben akkumulátoros elektromos, illetve a hidrogéncellás megoldások felé. Felmerült, hogy a gyártóknak előírnák, hogy legalább mekkora hányadban kellene nullakibocsátású járművet eladniuk évente, így 2032-re fokozatosan lenne elérhető a száz százalék.
A javaslat alapjául szolgáló jelentés azért készült, hogy fény derüljön arra, vajon az ország jó úton halad-e a karbonsemlegesség felé. A közlekedés és a közúti szállítás az ország teljes széndioxid-kibocsátásának 24 százalékáért felelt tavaly, míg az ipar 21 százalékért, az épületüzemeltetés pedig 18-ért. Ezért úgy látják, komolyabban kell foglalkozni a közlekedéssel, például úgy, hogy a kormány megvizsgálhatná a dízelmeghajtású nehézgépjárművek betiltásának lehetőségét.
Vegyes fogadtatásra talált a javaslat, a LeasePlan UK lízingcég ügyvezető igazgatója szerint például egyértelműen elérhető lenne a cél 2032-re. Alfonso Martinez úgy látja, hogy az iparág rohamos fejlődése, és ennek nyomán a járművek árának csökkenése ezt lehetővé teszi, ám a kormánynak gondolnia kell az infrastruktúra-fejlesztésre is.
Toby Poston, a brit járműkölcsönző és -lízingelő cégek, a BVRLA vállalati kapcsolatokért felelős igazgatója nem tartja életszerűnek az elképzelést. Szerinte erre a lépésre még egyszerűen nem érett meg a piac.
Egy doboz tea rejtélye.
Ukrajna támogatása mindent háttérbe szorít.
A brüsszeli tervezet burkoltan Ukrajna támogatásáról szól.
Már húszmilliárd forint kiutalásánál tartanak.
Egy doboz tea rejtélye.
Ukrajna támogatása mindent háttérbe szorít.
A brüsszeli tervezet burkoltan Ukrajna támogatásáról szól.
Már húszmilliárd forint kiutalásánál tartanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.