Több tényező vezetett oda, hogy az európai autógyárak többnyire csak alapjáraton működnek. Az év elején lépett életbe az új, kilométerenként 95 gramm flottaszintű kibocsátási határérték az EU-ban eladott új személyautókra vonatkozóan. Ez azt eredményezte, hogy a gyártók kivezették a piacról a legegyszerűbb – ezért legolcsóbb – alapmotorjaikat, és helyettük bonyolultabb, kisebb űrméretű vagy hibrid hajtásúakat árulnak. Az eredmény: kevesebb modell, magasabb árak. Ráadásul a változásra jó időben felhívták a vásárlók figyelmét, ezért sokan 2019 végére időzítették a vásárlásukat, még ha 2020-ban is lett volna időszerű. Ebbe a keresleti vákuumba ütött be a kijárási korlátozás. Bár a cégek igyekeztek online vásárlásra ösztönözni a családokat és a vállalkozásokat, ennek nem sok foganatja lett sem Magyarországon, sem a nyugati országokban.
Magyar Péterék uniós biztosjelöltje azonosul a gazdákat tönkretevő agrárstratégiával
A Tisza Párt elnöke el sem ment a néppárti agrárbiztosjelölt bizottsági meghallgatására, hiszen korábban már bejelentette, hogy támogatja azt a tervet, amelynek részeként megszüntetnék a mezőgazdasági termelők földalapú támogatását.