Az űrturizmusra alapított cég, a Virgin Galactic negyedéves vesztesége 52 millió dollár volt, ráadásul a cég az előző negyedévekben is veszteséges volt, miután eddig nem jutottak olyan szintig a kísérletek, hogy megvalósulhatott volna a különösebb egészségügyi feltételek nélkül végrehajtható űrutazás. Egész pontosan ez inkább csak űrugrás, amelynek során az utas csak a világűr határát éri el közel száz kilométeres magasságban. Kétségkívül az élmény már ott is közelíti egy igazi űrutazásét, ráadásul a teljes súlytalanság kellemetlen állapotát sem kell átélni. A jármű ugyanis lényegében egy ballisztikus rakétához hasonlítható, amely a fellövése és a világűr érintése után a Föld tetszés szerint pontján leszállhat, mégpedig egy órán belül.
Az utazás eleinte drága lesz, de sokan befizették már az ezer dolláros előleget a 200-250 ezer dolláros jegyre. Egyelőre még azonban a fejlesztések és a tesztelések folynak, amihez tőkére van szükség, ezért 460 millió dolláros tőkeemelést tervez a cég, részvénykibocsátás formájában. A közeli terveket is felvázolta Richard Branson alapító: még ősszel tesztrepülésre kerülne sor két pilótával, majd egy második teszt is lesz, amelyen már több szakember is részt vesz. Ha ez is sikeres, tavasszal maga Richard Branson indul el első civil utasként.
Ha útja sikerrel jár, nem is kell jobb reklám a cégnek: az elszánt vállalkozó után mindenki utazni akarna, akit érdekel az ilyesmi, és meg is tudja fizetni a borsos árat. Mindemellett a társaság a konkurenciával is fel akarja venni a versenyt: miután Elon Musk cége, a SpaceX sikerrel küldött űrhajót a Nemzetközi Űrállomásra két utassal a fedélzetén, és többhetes fenntartózkodás után vissza is tértek, a Virgin is meghirdeti az űrállomásra való utazást, amit a cég szerint 12 leendő utas már le is foglalózott, jóllehet még komoly műszaki fejlesztésekre lesz szükség, amíg az utazás lehetségessé válik.
Az űrutazás mellett a Virgin Galactic terve, hogy újjáéleszti a szuperszonikus, azaz hangsebesség fölötti polgári repülést, ami a Concorde forgalomból való kivonásával 2003-ban leállt. A tervezett jármű 3700 km/órás sebességgel utazna, Londonból két óra alatt New Yorkba és öt óra alatt Sydneybe érne. Feladat van még bőven: meg kell oldani az alacsony üzemanyag-fogyasztást és a külső zajhatás csökkentését.