– Akik ismerik a magyarokat, azok elsőként találékonyságunkat, kreativitásunkat és innovatív képességeinket említik, amely a külföldiek szerint páratlan kultúránkban és egyedülálló nyelvünkben gyökerezik. Az az épített és természeti környezet, ami Magyarországot és fővárosunkat jellemzi, szintén tele van kreativitással és új gondolatokra ösztönöz – mondta az esemény megnyitóján György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár. Szavai szerint ezért is hozzák a nemzetközi nagyvállalatok olyan szívesen Magyarországra fejlesztő kapacitásaikat és a szaktudást igénylő tevékenységeiket.

– Ezért a gazdaságstratégia szempontjából az a feladatunk, hogy segítsünk tudatosítani erősségeinket és kiaknázni az ebben rejlő potenciált, amely hozzájárul a munkahelyek megerősítéséhez, illetve új munkahelyek létrejöttéhez, a fenntartható gyarapodásunkhoz – fogalmazott az államtitkár, kiemelve, hogy a Kreatívipari Stratégia célja az erősségeink tudatosítása és a további cselekvés irányainak kijelölése az előttünk álló, 2030-ig terjedő időszakra.
– Az elkészült stratégia alapot ad arra, hogy az ágazati szereplők az együttműködési lehetőségeket szektoron belül, illetve a többi iparággal kapcsolatosan is megsokszorozzák. Az is cél, hogy egy ágazati ernyőszervezeten keresztül aktívan alakíthassák a kreatívipar jövőjét – ezt Fülöp József, kreatíviparért felelős miniszteri biztos mondta.

Ismertették: a stratégia célja a rendkívül szerteágazó kreatívipar mérési rendszerének kidolgozása, amellyel bemutathatóvá válik az ágazat teljesítménye a nemzetgazdaságban. Emellett javaslatot fogalmaz meg a hazai kreatív iparág hozzáadott értékének szignifikáns növelésére, illetve exportkapacitásának fejlesztésére egyrészt az oktatás és képzés, másrészt a támogatási rendszer erősítésével, illetve valamint a szereplők együttműködését megerősítő érdekképviseleti szervezet létrehozásával. Ezeket a közeljövőben induló mintaprogramok támogatják.