Innovációk mentén vezet a 2030-ig szóló Kreatívipari Stratégia

A kedden megrendezett III. Kreatívipari Kerekasztal keretében bemutatkozott a magyarországi Kreatívipari Stratégia 2020–2030 – közölte az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Magyar Nemzet
2020. 10. 06. 19:06
GYÖRGY László
Békéscsaba, 2020. július 1. György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára az Opel, Honda, Mazda, Kia és Isuzu autók értékesítésével és szervízelésével foglalkozó Körös Autócentrum Kft. bértámogatási okiratának átadásán a cég békéscsabai telephelyén 2020. július 1-jén. Békés megyében 844 millió forintból 5512 ember munkahelyét sikerült megmenteni a gazdaságvédelmi akciótervvel - mondta az államtitkár. MTI/Rosta Tibor Fotó: Rosta Tibor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Akik ismerik a magyarokat, azok elsőként találékonyságunkat, kreativitásunkat és innovatív képességeinket említik, amely a külföldiek szerint páratlan kultúránkban és egyedülálló nyelvünkben gyökerezik. Az az épített és természeti környezet, ami Magyarországot és fővárosunkat jellemzi, szintén tele van kreativitással és új gondolatokra ösztönöz – mondta az esemény megnyitóján György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár. Szavai szerint ezért is hozzák a nemzetközi nagyvállalatok olyan szívesen Magyarországra fejlesztő kapacitásaikat és a szaktudást igénylő tevékenységeiket.

György László államtitkár szerint új gondolatokra ösztönöz hazánk épített és természeti környezete Fotó: MTI/Vajda János

– Ezért a gazdaságstratégia szempontjából az a feladatunk, hogy segítsünk tudatosítani erősségeinket és kiaknázni az ebben rejlő potenciált, amely hozzájárul a munkahelyek megerősítéséhez, illetve új munkahelyek létrejöttéhez, a fenntartható gyarapodásunkhoz – fogalmazott az államtitkár, kiemelve, hogy a Kreatívipari Stratégia célja az erősségeink tudatosítása és a további cselekvés irányainak kijelölése az előttünk álló, 2030-ig terjedő időszakra.

– Az elkészült stratégia alapot ad arra, hogy az ágazati szereplők az együttműködési lehetőségeket szektoron belül, illetve a többi iparággal kapcsolatosan is megsokszorozzák. Az is cél, hogy egy ágazati ernyőszervezeten keresztül aktívan alakíthassák a kreatívipar jövőjét – ezt Fülöp József, kreatíviparért felelős miniszteri biztos mondta.

A lakóházépítés területén is több innovációt jegyzünk Fotó: Magyar Nemzet

Ismertették: a stratégia célja a rendkívül szerteágazó kreatívipar mérési rendszerének kidolgozása, amellyel bemutathatóvá válik az ágazat teljesítménye a nemzetgazdaságban. Emellett javaslatot fogalmaz meg a hazai kreatív iparág hozzáadott értékének szignifikáns növelésére, illetve exportkapacitásának fejlesztésére egyrészt az oktatás és képzés, másrészt a támogatási rendszer erősítésével, illetve valamint a szereplők együttműködését megerősítő érdekképviseleti szervezet létrehozásával. Ezeket a közeljövőben induló mintaprogramok támogatják.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.