Újabb mérföldkőhöz ért az állami támogatási program
Már több mint négyezer cég pályázott elektromos gépjárművek beszerzésére.
Zajlik a munka a magyar fővárost az erdélyi Nagyváraddal összekötő M4-es gyorsforgalmi út Abony (Kelet)–Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakaszán. A beruházás keretében 27,1 kilométer hosszú, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út valósul meg, a leállósáv burkolatának kiépítése nélkül, óránként 110 kilométeres sebességre tervezve. A szakaszon jelenleg töltésépítés és földműépítés zajlik – tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő –, és kisebb részeken már az aszfalt alapréteget építik a kivitelezők. Ezekkel együtt folyamatosan készülnek a párhuzamos és a keresztező utak földmunkái.
A kivitelezés során komplex pihenőhely épül a 32-es úti csomópontban (Zagyvai pihenő) és egyszerű pihenő a Berek-ér környékén, a 109-es kilométerszelvény térségében. Ezenfelül négy csomópont is megépül.
Az M4-es jelenlegi végpontjában Abony (Kelet) található, amelybe becsatlakozik majd a jelenleg tervezési fázisban lévő, leendő M8 autópálya is.
Emellett csomópontok épülnek, a hidaknál, felüljáróknál folyamatosan építik a háttöltéseket, beemelik a főtartókat, előkészítik a pályalemezt.
A szakasz kiemelkedő műtárgya a Tisza-ártér feletti 416 méter és a Tisza-folyó feletti 756 méter hosszú híd.
Az ártéri hídnál a beemelt elemek helyszíni szerelése, a betonozójármok építése és a pályalemez-zsaluzat építése folyik. A mederhídnál pedig gyártás, helyszíni szerelés folyik, és a hídszerkezetet a helyére tolják. A mederhíd 17 tolási fázis során éri el a végleges helyét. Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője azt mondta, minden feltétel adott ahhoz, hogy a kivitelezők tartani tudják a 2022 első negyedévére tervezett átadást.
Az M4-es gyorsforgalmi út kiépítése nagy lendülettel zajlik. Szeptemberben adták át a forgalomnak a Berettyóújfalu és a Nagykereki országhatár közötti 29,5 kilométeres szakaszt. A határ román oldalán elkészült az 5,3 kilométeres Bors–Bihar négysávos út. Idén júliusban adták át a forgalomnak a 17,6 kilométeres Cegléd–Abony gyorsforgalmit, februárban pedig a teljes M0–Cegléd-szakaszt. A kivitelezési munkák 2017-ben kezdődtek. A nyomvonal és a kivitelező munkaszervezése lehetővé tette, hogy több szakaszon már a teljes szakasz átadása előtt is megindulhatott a forgalom.
Az M4-es fejlesztése tovább zajlik a teljes kiépítésig. Törökszentmiklós és Berettyóújfalu között folyik a tervezés, 2021-re készülhetnek el kiviteli tervek, a finanszírozásról akkor dönt majd a kormány.
Ha megépül, az M4-es lesz a legrövidebb magyar gyorsforgalmi összeköttetés Románia és Budapest, illetve Törökország és Németország között.
Már több mint négyezer cég pályázott elektromos gépjárművek beszerzésére.
Az árufuvarozás zöldítése megkerülhetetlen, és ötéves távlatban növekedni fog az e-járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Megerősítette változatlan stabil kilátással az Európai Unió lehetséges legjobb Aaa adósosztályzatát a Moody’s Ratings.
A megtakarítások értéke magasabb, mint a koronavírus-járvány csúcsa idején.
Hadas Kriszta lányának megrázó búcsúja a szüleitől: az édesapja is hasonló módon halt meg
Mit lép erre Milák Kristóf? Marchand döbbenetes világcsúcsot úszott
Így készíti a Zserbót Gáspár Bea: ezt a trükköt te is imádni fogod
Szakadék szélén áll a Volkswagen, Szergej Lavrov ismertette az orosz békefeltételeket - heti összefoglaló
Teszt: Ha ennek a 10 régi magyar szónak csak a felét is ismered, már műveltebb vagy az átlagnál!
Percekre a világháborútól: az atomhatalom első csapatai már az ukrán határnál vannak
Hadas Kriszta kimerültségről, álmatlanságról beszélt néhány hónapja + videó
Komoly baj is lehet belőle, kerüld el ezt a hibát az air fryer használatakor
Gera Zoltán óta nem történt ilyen Angliában magyar futballistával
A szörnyek tényleg köztünk járnak
Ka–52M helikopterek és Szu–34 vadászbombázók megsemmisítették az ukránok páncélozott felszereléseit
Magyar csatár gólpassza miatt extázisba került az edző Németországban
Már több mint négyezer cég pályázott elektromos gépjárművek beszerzésére.
Az árufuvarozás zöldítése megkerülhetetlen, és ötéves távlatban növekedni fog az e-járművek aránya a magyar logisztikában a Siemens megbízásából készült ágazati kutatás szerint.
Megerősítette változatlan stabil kilátással az Európai Unió lehetséges legjobb Aaa adósosztályzatát a Moody’s Ratings.
A megtakarítások értéke magasabb, mint a koronavírus-járvány csúcsa idején.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.