
Nincs gazdasági racionalitása az orosz energia brüsszeli betiltásának
Tovább rontanák az Európai Unió versenyképességét.
Zajlik a munka a magyar fővárost az erdélyi Nagyváraddal összekötő M4-es gyorsforgalmi út Abony (Kelet)–Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakaszán. A beruházás keretében 27,1 kilométer hosszú, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út valósul meg, a leállósáv burkolatának kiépítése nélkül, óránként 110 kilométeres sebességre tervezve. A szakaszon jelenleg töltésépítés és földműépítés zajlik – tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő –, és kisebb részeken már az aszfalt alapréteget építik a kivitelezők. Ezekkel együtt folyamatosan készülnek a párhuzamos és a keresztező utak földmunkái.
A kivitelezés során komplex pihenőhely épül a 32-es úti csomópontban (Zagyvai pihenő) és egyszerű pihenő a Berek-ér környékén, a 109-es kilométerszelvény térségében. Ezenfelül négy csomópont is megépül.
Az M4-es jelenlegi végpontjában Abony (Kelet) található, amelybe becsatlakozik majd a jelenleg tervezési fázisban lévő, leendő M8 autópálya is.
Emellett csomópontok épülnek, a hidaknál, felüljáróknál folyamatosan építik a háttöltéseket, beemelik a főtartókat, előkészítik a pályalemezt.
A szakasz kiemelkedő műtárgya a Tisza-ártér feletti 416 méter és a Tisza-folyó feletti 756 méter hosszú híd.
Az ártéri hídnál a beemelt elemek helyszíni szerelése, a betonozójármok építése és a pályalemez-zsaluzat építése folyik. A mederhídnál pedig gyártás, helyszíni szerelés folyik, és a hídszerkezetet a helyére tolják. A mederhíd 17 tolási fázis során éri el a végleges helyét. Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője azt mondta, minden feltétel adott ahhoz, hogy a kivitelezők tartani tudják a 2022 első negyedévére tervezett átadást.
Az M4-es gyorsforgalmi út kiépítése nagy lendülettel zajlik. Szeptemberben adták át a forgalomnak a Berettyóújfalu és a Nagykereki országhatár közötti 29,5 kilométeres szakaszt. A határ román oldalán elkészült az 5,3 kilométeres Bors–Bihar négysávos út. Idén júliusban adták át a forgalomnak a 17,6 kilométeres Cegléd–Abony gyorsforgalmit, februárban pedig a teljes M0–Cegléd-szakaszt. A kivitelezési munkák 2017-ben kezdődtek. A nyomvonal és a kivitelező munkaszervezése lehetővé tette, hogy több szakaszon már a teljes szakasz átadása előtt is megindulhatott a forgalom.
Az M4-es fejlesztése tovább zajlik a teljes kiépítésig. Törökszentmiklós és Berettyóújfalu között folyik a tervezés, 2021-re készülhetnek el kiviteli tervek, a finanszírozásról akkor dönt majd a kormány.
Ha megépül, az M4-es lesz a legrövidebb magyar gyorsforgalmi összeköttetés Románia és Budapest, illetve Törökország és Németország között.
Tovább rontanák az Európai Unió versenyképességét.
Közeleg a végső határidő, óriási bajba kerülhet a Nitrogénművek, ha nem jön össze a megállapodás.
Jön a háromezer forintos érme.
A program összességében 690 ezer édesanyát támogat majd.
Meglepő fordulat a a Huszti ikrek ügyében, megszólalt a szakértő
Felismerték: a Momentumnak nincs jövője
Legendás rablógyilkosok miatt csúszhatott erre a napra a GTA 6 megjelenése
Óriási vihar közeleg – már 11 vármegyére adott ki elsőfokú riasztást az OMSZ
Szabyest többmillió forintos csalást buktathatott le – íme a részletek
Elfoglalták a Madridi terminál egy részét + videó
Fóbia vagy részrehajlás? Bognár György rendre éppen a Fradi ellen bírózik
Juhász Dorka olasz bajnok a Schio kosárlabdacsapatával!
A Fradi a tavalyi hóhérja születésnapján állhat rajta bosszút
Zarándok Péter története
Döbbenetes felfedezés: létezhet egy ötödik erő is az univerzumban
Jégkorong-vb: Zseniális magyar játék, óriási győzelem!
Tovább rontanák az Európai Unió versenyképességét.
Közeleg a végső határidő, óriási bajba kerülhet a Nitrogénművek, ha nem jön össze a megállapodás.
Jön a háromezer forintos érme.
A program összességében 690 ezer édesanyát támogat majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.