Új híd készül a Tiszán Szolnoknál

Ezekben a napokban tolják a helyére az M4-es autópálya szolnoki szakaszán lévő Tisza-híd szerkezeti elmeit. A nemzetközi teherforgalom szempontjából kiemelkedően fontos útvonal ezzel a szakasszal éri el 2022-re Jász-Nagykun-Szolnok megye székhelyét, és egyben biztosítja, hogy a kamionok elkerüljék a várost.

2020. 10. 19. 5:50
A szerkezet 17 tolási fázis során éri el a végleges helyét Forrás: NIF Zrt.
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

 

Zajlik a munka a magyar fővárost az erdélyi Nagyváraddal összekötő M4-es gyorsforgalmi út Abony (Kelet)–Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakaszán. A beruházás keretében 27,1 kilométer hosszú, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út valósul meg, a leállósáv burkolatának kiépítése nélkül, óránként 110 kilométeres sebességre tervezve. A szakaszon jelenleg töltésépítés és földműépítés zajlik – tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő –, és kisebb részeken már az aszfalt alapréteget építik a kivitelezők. Ezekkel együtt folyamatosan készülnek a párhuzamos és a keresztező utak földmunkái.

A kivitelezés során komplex pihenőhely épül a 32-es úti csomópontban (Zagyvai pihenő) és egyszerű pihenő a Berek-ér környékén, a 109-es kilométerszelvény térségében. Ezenfelül négy csomópont is megépül.

Az M4-es jelenlegi végpontjában Abony (Kelet) található, amelybe becsatlakozik majd a jelenleg tervezési fázisban lévő, leendő M8 autópálya is.

Emellett csomópontok épülnek, a hidaknál, felüljáróknál folyamatosan építik a háttöltéseket, beemelik a főtartókat, előkészítik a pályalemezt.

A szakasz kiemelkedő műtárgya a Tisza-ártér feletti 416 méter és a Tisza-folyó feletti 756 méter hosszú híd.

A szerkezet 17 tolási fázis során éri el a végleges helyét
Fotó: NIF Zrt.

Az ártéri hídnál a beemelt elemek helyszíni szerelése, a betonozójármok építése és a pályalemez-zsaluzat építése folyik. A mederhídnál pedig gyártás, helyszíni szerelés folyik, és a hídszerkezetet a helyére tolják. A mederhíd 17 tolási fázis során éri el a végleges helyét. Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője azt mondta, minden feltétel adott ahhoz, hogy a kivitelezők tartani tudják a 2022 első negyedévére tervezett átadást.

Az M4-es gyorsforgalmi út kiépítése nagy lendülettel zajlik. Szeptemberben adták át a forgalomnak a Berettyóújfalu és a Nagykereki országhatár közötti 29,5 kilométeres szakaszt. A határ román oldalán elkészült az 5,3 kilométeres Bors–Bihar négysávos út. Idén júliusban adták át a forgalomnak a 17,6 kilométeres Cegléd–Abony gyorsforgalmit, februárban pedig a teljes M0–Cegléd-szakaszt. A kivitelezési munkák 2017-ben kezdődtek. A nyomvonal és a kivitelező munkaszervezése lehetővé tette, hogy több szakaszon már a teljes szakasz átadása előtt is megindulhatott a forgalom.

Az M4-es fejlesztése tovább zajlik a teljes kiépítésig. Törökszentmiklós és Berettyóújfalu között folyik a tervezés, 2021-re készülhetnek el kiviteli tervek, a finanszírozásról akkor dönt majd a kormány.

Ha megépül, az M4-es lesz a legrövidebb magyar gyorsforgalmi összeköttetés Románia és Budapest, illetve Törökország és Németország között.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.