Nagy István: Nem hagyhatjuk, hogy Ukrajna EU-csatlakozása letarolja a magyar agráriumot
Továbbra is ki kell állnunk a magyar gazdák és az európai élelmiszer-termelés megőrzése mellett – húzta alá a miniszter.
Zajlik a munka a magyar fővárost az erdélyi Nagyváraddal összekötő M4-es gyorsforgalmi út Abony (Kelet)–Törökszentmiklós (Nyugat) közötti szakaszán. A beruházás keretében 27,1 kilométer hosszú, kétszer kétsávos gyorsforgalmi út valósul meg, a leállósáv burkolatának kiépítése nélkül, óránként 110 kilométeres sebességre tervezve. A szakaszon jelenleg töltésépítés és földműépítés zajlik – tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő –, és kisebb részeken már az aszfalt alapréteget építik a kivitelezők. Ezekkel együtt folyamatosan készülnek a párhuzamos és a keresztező utak földmunkái.
A kivitelezés során komplex pihenőhely épül a 32-es úti csomópontban (Zagyvai pihenő) és egyszerű pihenő a Berek-ér környékén, a 109-es kilométerszelvény térségében. Ezenfelül négy csomópont is megépül.
Az M4-es jelenlegi végpontjában Abony (Kelet) található, amelybe becsatlakozik majd a jelenleg tervezési fázisban lévő, leendő M8 autópálya is.
Emellett csomópontok épülnek, a hidaknál, felüljáróknál folyamatosan építik a háttöltéseket, beemelik a főtartókat, előkészítik a pályalemezt.
A szakasz kiemelkedő műtárgya a Tisza-ártér feletti 416 méter és a Tisza-folyó feletti 756 méter hosszú híd.
Az ártéri hídnál a beemelt elemek helyszíni szerelése, a betonozójármok építése és a pályalemez-zsaluzat építése folyik. A mederhídnál pedig gyártás, helyszíni szerelés folyik, és a hídszerkezetet a helyére tolják. A mederhíd 17 tolási fázis során éri el a végleges helyét. Kiss Boglárka, a NIF Zrt. szóvivője azt mondta, minden feltétel adott ahhoz, hogy a kivitelezők tartani tudják a 2022 első negyedévére tervezett átadást.
Az M4-es gyorsforgalmi út kiépítése nagy lendülettel zajlik. Szeptemberben adták át a forgalomnak a Berettyóújfalu és a Nagykereki országhatár közötti 29,5 kilométeres szakaszt. A határ román oldalán elkészült az 5,3 kilométeres Bors–Bihar négysávos út. Idén júliusban adták át a forgalomnak a 17,6 kilométeres Cegléd–Abony gyorsforgalmit, februárban pedig a teljes M0–Cegléd-szakaszt. A kivitelezési munkák 2017-ben kezdődtek. A nyomvonal és a kivitelező munkaszervezése lehetővé tette, hogy több szakaszon már a teljes szakasz átadása előtt is megindulhatott a forgalom.
Az M4-es fejlesztése tovább zajlik a teljes kiépítésig. Törökszentmiklós és Berettyóújfalu között folyik a tervezés, 2021-re készülhetnek el kiviteli tervek, a finanszírozásról akkor dönt majd a kormány.
Ha megépül, az M4-es lesz a legrövidebb magyar gyorsforgalmi összeköttetés Románia és Budapest, illetve Törökország és Németország között.
Továbbra is ki kell állnunk a magyar gazdák és az európai élelmiszer-termelés megőrzése mellett – húzta alá a miniszter.
Mutatjuk, melyek a legjobban fizető diplomák.
Elárulta a jó hírt a miniszterelnök.
Kiemelt befektetői érdeklődés mutatkozott az MBH Bank újabb nemzetközi kötvénye iránt.
Kiadták a riasztást, eddig lesznek még csúszósak az utak
Nőt nő követett, de nagy meglepetés az új Nemzet Sportolója
Volt egy nagyobb sztár is a beiktatáson Donald Trumpnál: erről a gyönyörű kislányról beszél most a világ - FOTÓ
Mr. Zuckerberg a jelenlegi politikai kurzusnak is pont ugyanazt a szolgáltatást kívánja nyújtani, mint az előzőnek
Most érkezett az örömhír: Ónodi Henrietta testvére mindenkinek köszönetet mondott
Itt a bejelentés: komoly pénz áll a házhoz
A csörögefánk gyors és szapora, kevés munkával lehet hatalmas adagot készíteni ezzel a recepttel
Hatalmas a kormány mögötti támogatottság
Sokmilliós korrupció miatt került rács mögé egy jól ismert ügyvéd
Bayer Zsolt: Erősödjünk!
Hobo dermesztő interjúban sózott oda Gyurcsánynak és az őt felkérdező libsiknek
Továbbra is ki kell állnunk a magyar gazdák és az európai élelmiszer-termelés megőrzése mellett – húzta alá a miniszter.
Mutatjuk, melyek a legjobban fizető diplomák.
Elárulta a jó hírt a miniszterelnök.
Kiemelt befektetői érdeklődés mutatkozott az MBH Bank újabb nemzetközi kötvénye iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.