Beszállítói program segíti a magyarországi élelmiszeripart

A legfőbb cél az, hogy a magyar családok asztalára hazai, jó minőségű és egészséges élelmiszerek kerüljenek.

Magyar Nemzet
2020. 12. 15. 16:57
Budaörs, 2020. július 13. A paradicsom származási országát táblán jelölik a CBA Príma Élelmiszer Áruházban Budaörsön, ahol a tudatos vásárlói magatartás erõsítésérõl tartottak sajtótájékoztatót 2020. július 13-án. Július 15-tõl a pultból kínált baromfi-, juh- és kecskehús esetében is fel kell tüntetni a származási országot, illetve eredetének helyét is táblán kell jelölni, és egyúttal meg kell jeleníteni a származási ország zászlóját is. A nem elõrecsomagolt zöldség és gyümölcs esetében a származási országot jelenleg is fel kell tüntetni szövegesen, de július 15-tõl az országzászlót is meg kell jeleníteni, amennyiben a származási ország Magyarország. A szabályozás a termelõi piacokat nem érinti. MTI/Máthé Zoltán Fotó: Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– A kormány 35 milliárd forint értékű beszállítói fejlesztési programot indít az élelmiszeripari vállalkozásoknak – mondta György László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkára a szaktárca tájékoztatóján.

György László szerint a legfőbb cél az, hogy a magyar családok asztalára hazai, jó minőségű és egészséges élelmiszerek kerüljenek. A jövőben vissza nem térítendő támogatás formájában segítik a Magyarországon működő élelmiszeripari vállalkozások beszállítóképességének fejlesztését.

Különösen a szükséges technológiaváltásokat és a kapacitásbővítést támogatják. Meg kell felelni azoknak az elvárásoknak, amely szükséges ahhoz, hogy a magyar termékek jó minőségben és csomaglásban jussanak el a fogyasztókhoz.

Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium államtitkára elmondta, hogy a koronavírus-járvány számos negatív hatása mellett megerősítette azt a nézetet, miszerint a magyar élelmiszer-ellátás kulcsfontosságú kérdés. Az új program lényege, hogy az élelmiszeripari vállalkozásoknak ezentúl egy koordinátorral kell együttműködniük, aki segít a vevői igények meghatározásában, valamint nyilatkozat formájában biztosítja majd azt, hogy az előállított árutöbbletet el lehessen adni.

A megvalósítási időtartam a mikro-, kis- és középvállalkozások esetében 12 hónap, a kutatás-fejlesztési projekteknél 24 hónap, míg a nagyvállalatok nagy volumenű beruházása esetén maximum 24 hónap.

A beszállító mikro- és kisvállalkozások ötven- és ötszázmillió forint közötti támogatási összeget, míg a közép- és nagyvállalatok ötvenmillió és kétmilliárd forint közötti támogatást igényelhetnek.

György László elmondta, hogy a támogatási intenzitás 35 és 50 százalék között alakul majd. Előlegként a támogatási összeg száz százalékát is megkaphatják a vállalkozások azért, hogy a fejlesztéseket minél előbb elkezdhessék

A beszállítói program mellett kiírnak egy általános támogatási konstrukciót is a hazai kis- és középvállalkozásoknak. Ez a kedvezőbb külpiacra lépési lehetőséget célozza meg, így mód nyílik új eszközök, gépek beszerzésére, technológiai és infrastrukturális fejlesztésre, telephely-karbantartásra, valamint képzés és tanácsadási szolgáltatások igénybevételére.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.